به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ویسنته دل‌بوسکه و فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت وضعیتی که جرارد پیکه در تیم ملی این کشور پیدا کرده است، احساس خطر کرده‌اند و قصد دارند او را از کانون توجه دور کنند. سفر اعضای کادر فنی تیم ملی اسپانیا به شهرهای مختلفی که ستاره‌های این تیم در آن مستقر هستند، پیش از اردوی ماتادورها اقدامی غیرمعمول نیست، اما موضوع جنجال‌هایی که در چند وقت اخیر پیرامون جرارد پیکه شکل گرفته، باعث نگرانی دل‌بوسکه و دستیارانش شده است و به همین دلیل سرمربی ماتادورها برنامه‌ریزی کرده است که سفری به بارسلونا داشته باشد و برای برطرف کردن جو منفی که علیه مدافع آبی‌و‌اناری‌ها شکل گرفته است، تلاش کند.

دل‌بوسکه معمولاً به شخصه در چنین سفرهایی شرکت نمی‌کند و این وظیفه را به دستیارش تونی گراند، مربی بدنساز تیم هاویر مینیانو و مدیرفنی تیم، ماریا خوسه کلارامونت محول می‌کند. این بار اما سرمربی پیشین رئال مادرید هم شخصاً می‌خواهد به مرکز ایالت کاتالونیا سفر کند تا با پیکه صحبت و به حرف‌های او درباره جنجالی که اخیراً پیرامون او و همتایانش در رئال مادرید شکل گرفته است، گوش کند.

دل‌بوسکه در مصاحبه اخیر خود گفته است که نگران تیره‌شدن روابط میان بازیکنانش در داخل اردوی تیم ملی اسپانیا نیست، اما می‌ترسد که جنجال پیکه از بیرون بر ماتادورها تأثیر بگذارد و هماهنگی و اتحاد آنها را در سالی که باید با تمام توان‌ جهت دفاع از عنوان قهرمانی‌شان در یورو بجنگند، تحت تأثیر قرار دهد.

پیکه مدتی است که از طریق شبکه‌های اجتماعی با مدافعان فعلی و پیشین تیم فوتبال رئال مادرید از جمله آلوارو آربلوا و استبان گرانرو وارد یک جنگی لفظی شده و این در حالی است که در فاصله‌ای نه چندان دور او باید در کنار آنها در اردوی تیم ملی اسپانیا برای کسب آمادگی جهت حضور در یورو حضور پیدا کند.