به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ویسنته دل‌بوسکه در حاشیه مراسم معرفی کتاب شرح حال خود به سؤال خبرنگاری درباره اظهارات و پیام‌های جنجالی اخیر جرارد پیکه در شبکه‌های اجتماعی برای کنایه زدن به بازیکنان فعلی و قدیمی رئال مادرید از جمله آلوارو آربلوا و استبان گرانرو اظهار داشت: زخم‌های کهنه هنوز بهبود نیافته‌اند. البته این ماجرا نمی‌تواند به همزیستی مسالمت‌آمیز بازیکنان تیم ملی اسپانیا خللی وارد کند. به نظر من این ماجرا برای هیچ‌کدام از ما مشکلی به وجود نمی‌آورد. البته این ماجرا ممکن است که از بیرون ما را تحت تأثیر قرار دهد.

دل‌بوسکه درباره آینده‌اش در تیم ملی اسپانیا و اینکه آیا در پایان یورو 2016 بازنشسته می‌شود، گفت: هنوز شش ماه دیگر تا پایان قراردادم باقی مانده است و کارهای زیادی مانده که باید انجام دهیم. قبل از گرفتن هر تصیمی باید با مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا صحبت کنم. نگران چیزی نیستم و تنها به مسائل خانوادگی‌ام فکر می‌کنم. در شش ماه پیش رو، مسئولیت‌های سنگینی داریم.

مأموریت بعدی دل‌بوسکه در تیم ملی اسپانیا، تلاش برای کسب سومین قهرمانی متوالی در رقابت‌های یورو 2016 است و گفته می‌شود که سرمربی پیشین رئال مادرید بعد از این رقابت‌ها امکان دارد از ماتادورها جدا شود.