به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری، گفت: در سخت ترین سالی مالی در ٣٠ سال گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت و إفزایش تحریم ها فشار زیادی را متحمل شدیم ولی برنامه ریزی خوبی برای المپیک ریو داشته ایم . برای بازیهای لندن ٤٣ سهمیه داشتیم الان نزدیک به ٣٠ سهمیه را گرفتیم علاوه بر بودجه خودمان یک رقمی را دولت علاوه بر آن به ما اختصاص داد که در بودجه سال آینده هم دستور رئیس جمهور دیده می شود که حدود ١٠٠ میلیارد تومان است.

 

او با اشاره به المپیک لندن گفت: ما در شرایط اقتصاد مقاومتی و بی پولی خودمان را به اینجا رساندیم. در دو سال آینده هیچ اردوی پیش نیاز المپیکی روی زمین نمانده است.

 

هاشمی درباره بودجه فدراسیون ها هم گفت : برای  کشتی به دلیل امتیاز آور بودن تا امروز ٦ میلیارد هزینه شده است.همچنین فدراسیون فوتبال تا امروز  ٨ میلیارد و ٢٠٠ میلیون بودجه بهش دریافت کرده است .

 

به گفته هاشمی، دوچرخه سواری ٨٠، والیبال ٧١، وزنه برداری ٨٠ درصد بودجه امسال را دریافت کرده اند: تا امروز توافقات کمک به فدراسیون تا الان ٦١ میلیون پرداخت کردیم.

 

هاشمی در مورد حق پخش تلویزیونی گفت: بعد از تأیید قانونی و رفتن به تشخیص مصلحت نظام و با وجود تفاهم وزارت کشور و آقای گودرزی و مدیر سابق تلویزیون باید تفاهم نامه جدید امضا شود .این حق ورزش هست که امیدواریم در سنوات بعد در بودجه دولت دیده شود.

 

او در مورد پروژه احداث بانک در وزارت ورزش گفت: صندوق حمایت از قهرمان در سال ٨٢ با هدف  ایجاد در آمدزایی برای قهرمانانی که افتخار آفرینی کردند تا پشتوانه ای برای دوران بازنشستگی ایشان باشد تاسیس شد.  ما در حال حاضر به دنبال احداث بانک، بیمه و یا موسسه مالی هستیم اما تا امروز هیچ محوری نگرفته ایم.

 

در حال حاضر ٢٠٠ پروژه در دهه فجر احداث می شود" او ادامه داد: ١٥٠ پروژه هم در هفته دولت به بهره برداری رسید و ٢٠٠ پروژه هم مربوط به خیرین است. روی هم رفته ٥٥٠ پروژه به بهره برداری خواهد رسید که نزدیک به ٨٣٦ هزار متر مربع به رسانه ورزش عمومی اضافه شد.