به گزارش ورزشی پارس نیوز، تیم‌های فوتبال والنسیا و بارسلونا از ساعت ۲۳ روز شنبه دیدار خود را در چارچوب هفته چهاردهم رقابتهای لالیگای اسپانیا در ورزشگاه مستایا برگزار کردند که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. سوارز (۵۹) برای بارسلونا گلزنی کرد و سانتی مینا (۸۶) گل والنسیا را وارد دروازه حریف کرد.

در نیمه نخست این بازی بارسلونا به طور کامل توپ و میدان را در اختیار داشت اما با بدشانسی فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست داد. در این نیمه تیم والنسیا که گری نویل، سرمربی جدید خود را روی نیمکت نداشت به دفاع چند لایه روی آورد با این حال بارسلونا روی درخشش نیمار موقعیت‌های زیادی برای گلزنی خلق کرد که مسی و سوارز در چندین نوبت آنها را از دست دادند و مدافعان والنسیا هم در یکی دو صحنه به خوبی توپ را دفع کردند تا دروازه خود را بسته نگه دارند.

با شروع نیمه دوم روند بازی تغییری نکرد. بارسلونا در یک سوم دفاعی حریف توپ را به گردش در می آورد و والنسیا به دفاع مطلق روی آورده بود. بعد از چند موقعیت نصفه و نیمه سرانجام در دقیقه ۵۹ بود که سوارز در حالت مشکوک به آفساید پشت سر مدافعان حریف صاحب توپ شد و در حالی که تحت فشار مدافع والنسیا قرار داشت با پیشروی از زاویه‌ای بسته توپ را درون دروازه میزبان قرار داد.

بعد از این گل نیمار روی یک حرکت انفرادی تا آستانه گلزنی پیش رفت که ضربه او درون چارچوب دروازه حریف نرفت. والنسیا در دقیقه ۷۸ روی معدود ضد حملات خود خطرساز شد با این حال نتوانست از موقعیت ایجاد شده استفاده کند.

والنسیا سرانجام در دقیقه ۸۶ روی یک ضد حمله کار را به تساوی کشاند. سانتی مینا از توپ خوبی که در اختیارش گرفته بود به خوبی بهره جست و با یک ضربه دقیقه دروازه بارسا را گشود. در دقایق باقی مانده بازیکنان بارسلونا سراسیمه دست به حمله زدند و مسی که کاملا نا آماده نشان می داد یک موقعیت خوب را نیز از دست داد تا بارسلونا در این بازی برتری خفیف خود را از دست بدهد.

با این تساوی بارسلونا ۳۴ امتیازی شد تا جایگاه این تیم در صدر جدول اندکی متزلزل شود. اتلتیکو و رئال مادرید با ۳۲ و ۳۰ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.