به گزارش پارس به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مسعود عنایت با اشاره به قضاوت‌ داوران در هفته سیزدهم لیگ برتر گفت: قضاوت این هفته به طور کلی خوب بود و داوران بسیار کم‌اشتباه ظاهر شدند.

وی افزود: تنها در دو مورد تصمیمات اشتباه اتخاذ شد که یک مورد آن در دیدار تیم‌های ملوان و تراکتورسازی رخ داد و کمک داور اول این دیدار به اشتباه گل دوم تراکتورسازی را مردود اعلام کرد. در واقع کمک داور با تصور اینکه توپ از زمین مسابقه خارج شده است، گل تراکتورسازی را غیرصحیح دانست.

رئیس دپارتمان داوری تصریح کرد: در دیدار تیم‌های استقلال اهواز و فولاد‌خوزستان در صحنه‌ای مدافع تیم استقلال اهواز روی بازیکن تیم فولادخوزستان مرتکب خطای پنالتی شد که داور مسابقه به بازیکن تیم استقلال اهوار کارت زرد نشان داد، در صورتی که به دلیل خطای شدید، داور مسابقه باید بازیکن خاطی را از زمین مسابقه اخراج می‌کرد و این اشتباه به نفع تیم استقلال اهواز رخ داده است.

عنایت ادامه داد: متأسفانه سرمربی تیم استقلال اهواز با وجود اشتباه داوری که به سود تیم وی بوده، رفتاری به شدت غیرورزشی و غیرحرفه‌ای از خود بروز داد، به طوری که وی پس از پایان بازی به سمت داور مسابقه حمله‌ور شده و قصد ایجاد درگیری فیزیکی را داشته است. علاوه بر آن در مصاحبه پس از بازی هم مواردی را بیان کرده که از حیطه کاری وی خارج و صرفاً به داوری بازی هجمه وارد کرده است. به همین منظور شکایت خود از حنطه، سرمربی تیم استقلال اهواز را به دلیل رفتار و گفته‌های غیرحرفه‌ای و غیرورزشی به کمیته انضباطی ارائه کردیم تا پس از بررسی دقیق، تصمیمات لازم درخصوص وی گرفته شود.

رئیس دپارتمان داوری خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر از مسابقات لیگ، شاهد کمترین اشتباهات داوری بوده‌ایم، اما هیچ اشاره‌ای به روند خوب داوری نمی‌شود. متأسفانه مواقعی که داوری‌ها با اشتباهاتی همراه است، همه به داوری کشور هجمه وارد می‌کنند.

عنایت در پایان گفت: در بازی‌های این هفته شاهد قضاوت دو داور جوان برای نخستین بار بودیم که در آن یاسر همرنگ قضاوت دیدار راه‌آهن - استقلال خوزستان و روح اله شریفی قضاوت دیدار ذوب‌آهن - پدیده را بر عهده داشتند. خوشبختانه کوچکترین اشتباهی در تصمیم‌گیری این داوران وجود نداشت. معتقدم در صورت حمایت از داوری کشور و عدم ایجاد هجمه‌های بی‌مورد علیه داوران، می‌توانیم از داشته‌های خود به درستی استفاده کنیم.