به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری پنج دیدار در روز دوشنبه ادامه می یابد.

* نفت تهران – پرسپولیس

نفت درحالی باید میزبان پرسپولیس باشد که شاگردان منصوریان هفته گذشته در چارچوب رقابت‌های جام حذفی برابر استقلال شکست خوردند و از گردونه رقابت ها کنار رفتند. در آن بازی نفتی ها 120 دقیقه تلاش کردند و شاید خستگی ناشی از آن دقایق کار را برای شاگردان منصوریان سخت کند و فرصتی برای پرسپولیسی‌ها ایجاد کند تا بتوانند با ارائه یک بازی حساب شده از خستگی حریفشان استفاده کنند و کار را به نفع خود کنند.

از سویی دیگر نفتی‌ها با توجه به حذفشان در رقابت‌های حذفی تنها راه آسیایی شدن را در رقابت‌های لیگ برتر می‌بینند و طبیعی است که تمرکز بیشتری روی این رقابت‌ها داشته باشند و پیروزی برابر پرسپولیس اولین گامی است که می‌تواند نفتی‌ها را به سمت رقابت‌های آسیایی بکشاند.

در سوی دیگر این میدان پرسپولیس قرار دارد که کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه را به دلیل محرومیت در این دیدار در اختیار ندارد و برانکو باید تیمش را بدون آنها برای مصاف با نفت آماده کند. پرسپولیس در صورت کسب سه امتیاز این دیدار می‌تواند به جمع مدعیان لیگ برگردد و این مسئله انگیزه مضاعفی را به شاگران برانکو می دهد.

 

* ذوب آهن – پدیده

ذوب‌آهن در حال حاضر از آماده‌ترین تیم‌های لیگ است و کفه ترازو مصاف آنها با پدیده به سمت آنها سنگینی می‌کند. پدیده در این فصل تیمی پرنوسان نشان داده که درحال حاضر در میانه های جدول قرار دارد و به بازی سرعتی مشهور است اما ذوب‌آهن به تیمی تاکتیکی و جوان شهرت دارد. یحیی گل‌محمدی و تیمش می‌دانند که پیروزی برابر پدیده می تواند آنها را در صر جدول نگه دارد و به همین دلیل فرصت پیش روی را براحتی از دست نمی دهند.

مجتبی روشنگر و محمدرضا ناصحی از پدیده مشهد غایبان این دیدار هستند.

* ملوان – تراکتورسازی

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سیزدهم را تیم‌های ملوان و تراکتورسازی برگزار می‌کنند. ملوانی‌ها در حال حاضر در میانه‌های جدول قرار دارند و این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. ملوانی‌ها همواره نشان داده‌اند که رقیب سرسختی برای تراکتور بوده‌اند و برگزاری این دیدار در انزلی می‌تواند پوئن مثبتی برای آنها محسوب شود.

در سوی دیگر این میدان تراکتورسازی قرار دارد که از مدت‌ها پیش شایعاتی درباره تغییرات کادرفنی و مدیرعاملی‌اش شنیده می‌شود. شایعاتی که با وجود تکذیب‌های مکرر همچنان پر رنگ نشان می‌دهند و شاید در صورت ناکامی تراکتوری‌ها در مصاف با ملوان شاهد تغییراتی در مدیریت یا مربیگری تراکتور باشیم.

تراکتورسازی در صورت از دست دادن امتیاز در این دیدار تا حد زیادی از کورس قهرمانی عقب می‌افتد و به همین دلیل انتظار می‌رود آنها در این دیدار بازی تماما تهاجمی‌ای را از خود ارائه دهند.

* استقلال اهواز – فولاد خوزستان

مصاف دو تیم بحران زده شاید بهترین تعبیر برای این دیدار باشد. استقلال اهواز با روند فعلی‌اش از گزینه‌های جدی سقوط به دسته پایین تر محسوب می‌شود و فولاد هم که تا فصل گذشته از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بود در انتهای جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به این ترتیب در صورت شکست هریک از دو تیم در این دیدار، آن تیم در بحران کامل فرو می‌رود و به احتمال فراوان مربی‌اش تغییر می‌کند چرا که وضعیت حنطه و اسکوچیچ در تیم‌هایشان به شدت متزلزل است.

تساوی در این دیدار به کار هیچ یک از دو تیم اهوازی نمی‌آید و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که بازی سراسر هجومی‌ای را از سوی دو تیم در این دیدار مشاهده کرد.

اسکوچیچ سرمربی فولاد به دلیل محرومیت نمی‌تواند تیمش را در این دیدار از روی نیمکت هدایت کند.

* استقلال – سایپا

آخرین دیدار هفته سیزدهم را تیم‌های استقلال و سایپا برگزار می‌کنند. استقلال این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد و حضور نفرات متعدد تکنیکی در این تیم دست مظلومی را در خط میانی باز گذاشته و تقابل این هافبک‌ها با جواد نکونام هافبک سابق استقلال و کاپیتان گذشته تیم ملی جذابیت‌های خودش را دارد.

از جمله نکات جالب دیگر این دیدار رابطه نه چندان خوب مهدی رحمتی کاپیتان فعلی استقلال با جواد نکونام است که این روزها کاپیتان سایپا است. از دیگر تقابل‌های جالب بازی می‌توان به اصغر حاجیلو پیشکسوت سابق استقلال و سرپرست فعلی سایپا با منصور پورحیدری سرپرست فعلی استقلال اشاره کرد. حاجیلو در سال گذشته چندبار علیه پورحیدری صحبت کرد، صحبت‌هایی که هیچگاه با پاسخ پورحیدری همراه نبود و برخورد این افراد با هم در این دیدار می‌تواند جالب باشد.

استقلال برای حفظ صدر جدول محکوم به شکست سایپا است و در سوی مقابل کسب یک امتیاز هم برای سایپایی‌ها در این دیدار نتیجه بدی محسوب نمی‌شود و باید دید در نهایت کدام تیم به هدفش در این دیدار دست پیدا می‌کند.

محمد وحید اسماعیل‌بیگی و حامد فلاح‌زاده از سایپا از این دیدار محروم هستند.

 

تابلو اعلانات ادامه هفته سیزدهم:

دوشنبه، 9 آذرماه 94

نفت تهران - پرسپولیس، ساعت 15، ورزشگاه تختی تهران

داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: رضا سخندان و حسن ظهیری، داور چهارم: امید سعیدفر

ناظر داوری: جواد تقی‌پور

 

ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی بندرانزلی

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و یعقوب سخندان، داور چهارم: محمد ترابیان

ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

 

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده خراسان، ساعت 15:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: روح‌الله شریفی، کمک‌ها: سعید زارع و سعید آل‌وردی، داور چهارم: کمیل غلامی

ناظر داوری: حسین نجاتی

 

استقلال اهواز - فولاد خوزستان، ساعت 15:30، ورزشگاه غدیر اهواز

داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: رسول فروغی و قهرمان نجفی، داور چهارم: جواد شرفی

ناظر داوری: سعید بطحایی

 

استقلال - سایپا، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی تهران

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و حسن یوسفی، داور چهارم: بابک وسیله‌بر

ناظر داوری: زاهد بحرینی