به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم برترین بازیکنان و تیم‌های AFC فردا در دهلی‌نو برگزار می‌شود و در قسمت فوتبال تیم ملی کشورمان نماینده‌ای نخواهد داشت و تنها فدراسیون فوتبال در بخش الهام بخشی کاندیدا است.

 
یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های انتخاب برترین‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط به توپ طلا در قاره کهن است و از سال 1984 هر ساله برگزار خواهد شد.
 
البته 2 بار و در سال‌های 1987 و 1992 مراسم برترین‌های AFC برگزار نشده است. امسال نیز ژانگ ژی از چین، عمر عبدالرحمان و احمد خلیل از امارات کاندیدا برترین بازیکن قاره کهن هستند و باید دید فردا کدام یک می‌توانند این جایزه را به خود اختصاص دهند.
 
**ژانگ ژی
 
بازیکن حال حاضر تیم فوتبال گوانگژو است و توانست با این تیم نیز قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. 
 
ژی در سال 2012 پس از لی‌کیون هو و علی کریمی در رده سوم ایستاد و سال بعد نیز توانست به عنوان برترین بازیکن قاره کهن شناخته شود.
 
حال این بازیکن برای سومین سال پیاپی به جمع برترین بازیکنان قاره آسیا راه یافته و امیدوار است با قهرمانی گوانگژو در لیگ قهرمانان آسیا بتواند به عنوان برترین بازیکن آسیا نیز شناخته شود.
 
** احمد خلیل
 
وی متولد ژوئن 1991 در شارجه امارات است و فوتبال خود را از الاهلی آغاز کرد و هم اکنون نیز در عضویت این باشگاه سپری می‌کند.
 
خلیل به همراه تیم ملی امارات در جام ملت‌های آسیا به مقام سومی دست یافت و همراه الاهلی نیز در لیگ قهرمانان آسیا نیز با شکست یک بر صفر مقابل گوانگژو به مقام نایب قهرمانی رضایت داد.
 
مهاجم 24 ساله اماراتی‌ها برای نخستین بار به جمع 3 بازیکن برتر قاره آسیا راه یافته است.
 
** عمرعبدالرحمان
 
عمر متولد 20 سپتامبر 1991 در ریاضی عربستان است و فوتبال خود را از الهلال عربستان آغاز کرد. اما پس از آنکه عربستان تصمیم گرفت تنها به عمر شهروندی عربستان را اهدا کند، آن را نپذیرفت و به همراه خانواده‌اش به امارات رفت و به عضویت باشگاه العین امارات در آمد.
 
وی نیز مانند احمد خلیل 24 ساله است و برای نخستین بار به جمعه برترین بازیکنان AFC راه پیدا می‌کند. حال پس از درخشش عبدالرحمان در جام ملت‌های آسیا و نیز تاثیرگذاری‌اش در باشگاه العین سبب شده تا کارشناسان عمر عبدالرحمان را به عنوان مرد فوتبال آسیا در قاره کهن بشناسند.