به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری ایسنا، در رقابت های صبح امروز(سه شنبه) سیزدهمین دوره رقابتهای ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر جاکارتای اندونزی، زهرا کیانی در تالوی بانوان و در فرم چانگ چوان با امتیاز 9.52 به مدال نقره دست یافت. این نخستین مدال نقره بانوان تالوکار ایران در رده سنی بزرگسالان مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شود.

در همین فرم نماینده روسیه با امتیاز 9.53 به مدال طلا دست یافت و آمریکا با 9.48 امتیاز سوم شد.

زهرا کیانی در حالی با 16 سال سن موفق به کسب این مدال شد که نخستین حضور خود در مسابقات جهانی رده سنی بزرگسالان را تجربه می کند.

همچنین رضا خلف زاده در فرم چیانگ شو تالوی مردان با امتیاز 9.57 به مقام چهارمی دست یافت.

اما در بخش ساندا مردان هر سه نماینده ایران به مرحله بعدی راه یافتند. در مرحله یک چهارم نهایی وزن 65 کیلوگرم، جعفر شیرزاد برابر عبدالله رمزی از الجزایر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد تا "جی فو ژی" از چین را پیش روی داشته باشد.

شیرزاد در مراحل قبلی نیز سانداکارانی از آمریکا و فیلیپین را شکست داده بود.

در مرحله یک چهارم نهایی وزن 70 کیلوگرم، محسن محمدسیفی می بایست با نماینده اوکراین مبارزه می کرد که سانداکار اوکراینی در میدان حاضر نشد تا سیفی برنده اعلام شود. وی در دیدار نیمه نهایی با علی القیاصی از اردن مبارزه خواهد کرد.

محسن محمدسیفی در دیدارهای قبلی برابر نمایندگانی از انگلیس و ویتنام به برتری رسیده بود.

سجاد عباسی پس از استراحت در دور نخست به مصاف حریفی از برمودا رفت و پیروز شد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

وی در این مرحله عصر امروز با حریف قدرتمندی از چین روبرو می شود.

سیزدهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که از روز شنبه با حضور هزار ورزشکار از 82 کشور در اندونزی آغاز شده، عصر چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

تیم ملی ووشوی ایران تاکنون به دو مدال نقره توسط فرشاد عربی و زهرا کیانی دست یافته است.