به گزارش پارس به نقل از ایسنا، معمولا بارسلونا بازیکنان برزیلی سرشناسی را در اختیار داشته است از روماریو گرفته تا ریوالدو و رونالدو و رونالدینیو. اکنون هم نوبت درخشش نیمار است که در نبود لیونل مسی به ستاره نخست نوکمپ تبدیل شده و عملکردی خیره کننده در این تیم داشته است.

رونالدینیو در گفت‌وگویی که با پایگاه اطلاع‌رسانی EFE اسپانیا داشت، درباره موضوعات زیادی صحبت کرد. او در ابتدا به ستایش از نیمار پرداخت و درباره این بازیکن برزیلی گفت: نیمار در بهترین دوران خود به سر می‌برد. او بازی‌های درخشانی را برای بارسلونا به نمایش می‌گذارد و این توانایی را دارد که به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود و توپ طلا را به دست آورد. نیمار یک پدیده است. بسیار خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم که یک بازیکن برزیلی دیگر در حال تاریخ‌سازی در بارسلوناست.

ستاره سابق آبی-اناری‌ها و تیم ملی فوتبال برزیل درباره لیونل مسی گفت: مسی بی‌نیاز از سخن گفتن است. وقتی او را به می‌بینم به یاد روزهای نخست حضورش در بارسلونا می‌افتم. به یاد می‌آورم نخستین گلش را که با پاس من به ثمر رسید. او پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشته است. بهترین خاطره من با مسی همان پاس گلی بود که به او دادم و باعث شد تا همه از او به عنوان استعدادی بزرگی یاد کنند.

رونالدینیو در ادامه سخنان خود درباره لوئیس انریکه و آندرس اینیستا هم صحبت کرد و گفت: درباره انریکه باید بگویم که او در فصل نخست حضورش در آبی-اناری‌ها عملکرد درخشانی داشت و توانست سه گانه را با این تیم به دست آورد. او یکی از بهترین مربیان جهان به شمار می‌آید. اما درباره اینیستا هم باید بگویم که وقتی او را می‌بینم به یاد ژاوی می‌افتم. اینیستا بازیکنی است که مهارت‌های بسیار بالایی دارد. دیدن او در زمین لذتبخش است و مدتهاست که بازیکن تاثیرگذاری برای بارسلونا به شمار می‌آید.

رونالدینیو در فصل 2003-2004 از پاری‌سن‌ژرمن به بارسلونا پیوست و توانست دو بار با این تیم در سال‌های 2004-2005 و 2005-2006 قهرمانی در رقابت‌های لیگا را به دست آورد. او در فصل 2005-2006 هم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد تا نام خود را در تاریخ باشگاه بارسلونا جاودانه کند. این بازیکن برزیلی دو بار توپ طلا را در سال‌های 2004 و 2005 به دست آورد و با تیم ملی فوتبال برزیل هم قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد.