به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا طبق رایی که امروز از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص انتخابات سال گذشته فدراسیون شطرنج اعلام شده، این انتخابات باطل اعلام شده است.

علی قائم‌مقامی یکی از شاکیان نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا اظهار کرد: انتخابات فدراسیون‌ها یک پروسه‌ای دارد که این پروسه در انتخابات شطرنج رعایت نشد. طبق آیین‌نامه‌ای که از سوی خود وزارت ورزش و شخص سجادی معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش تصویب شد، بعد از ثبت نام کاندیداها 6 ماه بعد از آن فرصت است که انتخابات برگزار شود و اگر بعد از 6 ماه انتخابات برگزار نشود، باید ثبت نام مجدد از کاندیداها انجام شود و وزارت ورزش فراخوان ثبت نام را اعلام کند. این در حالی بود که ثبت نام از کاندیداها در اردیبهشت ماه انجام شده بود اما انتخابات در آذر ماه برگزار شد و در واقع پس از مهلت شش ماهه، انتخابات انجام شد.

وی با بیان اینکه سجادی قبل از مجمع انتخاباتی به اعتراض ما بی‌اعتنا بود گفت: در آیین‌نامه‌ای که از سوی خود سجادی تایید شده بود، در اصل این انتخابات غیر قانونی بود. من به همراه برخی از اهالی شطرنج قبل از مجمع انتخاباتی نیز به نوع برگزاری انتخابات اعتراض کردیم اما پروسه شکایت به قدری در ایران طولانی است که حالا که کامبوزیا از سمت خود استعفا داده است و یک سال از ماجرای انتخابات گذشته، رای دیوان عدالت اداری اعلام شده است. بعد از این رای، مجمع و وزارت ورزش 20 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند. البته فکر نمی‌کنم که این رای شکسته شود.

وی در ادامه افزود: ما به شخص کامبوزیا اعتراضی نداریم. بیشتر اعتراض ما به نحوه برگزاری انتخابات بود که بر اساس آیین‌نامه صورت نگرفت و قانون خود وزارت ورزش را نقض می‌کرد. حالا نمی‌دانم چه کسی باید پاسخگوی این اتفاقات باشد. در مدت 6-7 ماهه‌ای که کامبوزیا ریاست فدراسیون را بر عهده داشت مطمئنا اقداماتی داشته است که ممکن است تبعاتی برای شطرنج داشته باشد. امیر حسینی قائم مقام فدراسیون شطرنج که از سوی کامبوزیا منصوب شده بود چند ماهی به عنوان سرپرست فدراسیون عهده‌دار این سمت بود. او نیز اقداماتی داشته که شاید به ضرر فدراسیون تمام شود.

قائم مقامی همچنین گفت: قبل از اینکه حکم کامبوزیا را بزنند ما شکایتمان را انجام دادیم. قبل از برگزاری مجمع هم به انتخابات غیرقانونی فدراسیون شطرنج خیلی اعتراض کردیم و به ریاست مجمع نیز این را اعلام کردیم اما هیچ کس توجهی نکرد. حالا دیگر خیلی از آن موضوع گذشته و کامبوزیا نیز در راس فدراسیون شطرنج نیست و انتخابات بعدی فدراسیون نیز آذرماه برگزار خواهد شد. زمانی که باید به حرف ما رسیدگی می‌شد، این کار انجام نشد. حالا باید مسئولان وزارت ورزش و جوانان پاسخگوی این اتفاقات باشند و نمی‌دانم چرا به اعتراض آن موقع ما بی‌اعتنا بودند و انتخاباتی که وجهه قانونی نداشت را برگزار کردند.