پرویز برومند معتقد است که سید مهدی رحمتی باید به تیم‌ملی دعوت شود. او می‌گوید کارلوس کی‌روش با لجبازی و دعوت نکردن رحمتی به خودش ضربه می‌زند. برومند، مهدی را بهترین دروازه‌بان چندسال اخیر فوتبال ایران می‌داند که باید از توانایی‌اش در تیم‌ملی هم استفاده شود.

وی درباره دربی هم به مظلومی حق می‌دهد که تیمش را دفاعی کرد اما از طرف دیگر هم معتقد است آبی‌ها برای توپ‌هایی که دفع می‌کردند برنامه‌ای نداشتند وگرنه پرسپولیس نمی‌توانست به گل برسد.

 

اظهارات برومند را در ادامه می خوانید:

* حتما از موضعگیری های اخیر کارلوس کی‌روش درباره رحمتی خبر دارید.

- نمی‌دانم کی‌روش روی چه حسابی این حرف ها را می‌زند. تا آنجا که من می‌دانم رحمتی هم با شخصیت و هم اخلاق خوبی دارد. باید از کی‌روش بپرسید دلیلش برای نسبت دادن چنین چیزی به رحمتی چیست که ما از آن بی‌خبریم.

* به نظر شما رحمتی باید به تیم‌ملی دعوت شود؟

- مهدی چند سال است که بهترین دروازه‌بان ایران محسوب می‌شود. بهتر از رحمتی در فوتبال ایران نداریم و باید به تیم‌ملی دعوت شود.

* اما کی‌روش دیگر قصد ندارد او را به تیم‌ملی دعوت کند!

- خب کی‌روش به ضرر خودش کار می‌کند. هر مربی آرزوی داشتن یک دروازه‌بان خوب مثل رحمتی را دارد. دود این لجبازی به چشم خود کی‌روش هم می‌رود.

* استدلال مرد پرتغالی این است که رحمتی از تیم‌ملی خداحافظی کرده است؟

- درست است که از تیم‌ملی خداحافظی کرده بود اما بعد ابراز پشیمانی کرد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که رحمتی به درد تیم‌ملی می‌خورد و نظر شخصی من این است که باید دعوت شود. دیگر نمی‌دانم کی‌روش تصمیمش چیست و می‌خواهد چه کار کند.

* راستی دربی 81 چطور بود؟

- دربی خوبی بود. مهدی رحمتی در این بازی ناجی استقلال شد و خیلی خوب گلری کرد.

* اما در نهایت استقلال نتوانست بازی برده را نگه دارد؟

- استقلال می‌توانست 4 دقیقه وقت اضافه را مدیریت کند. اگر حفظ توپ می‌کردند و جای دفاع محض یا حمله فقط توپ را در وسط زمین نگه می‌داشتند و می‌دواندند دربی برای ما بود. اما متاسفانه در آخرین ثانیه‌ها 3 امتیاز را با یک امتیاز عوض کردند.

* از پرویز مظلومی انتقاد می‌شود که چرا استقلال را دفاعی کرد و تعویض‌هایش همه مدافع بودند؟

- اگر فنی نگاه کنید چون پرسپولیس رو به بازی مستقیم آورده بود باید بازیکنانی را وارد زمین می‌کرد که توپ را دفع کنند و ضربه اول را بزنند. اما مشکل جایی بود که بعد از آن تیم برنامه‌ای نداشت یا اگر داشت نتوانست در زمین اجرا کند. رحمتی و خط دفاع خوب بودند اما مشکل در خط هافبک بود. مظلومی باید بازیکن وارد زمین می‌کرد که بتواند توپ دفع شده را در وسط زمین حفظ کند. اگر برای توپ‌های دفع شده هم برنامه داشتند پرسپولیس به گل نمی‌رسید.