~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا محمدعلی صبور در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جدید اعزام ملی‌پوشان به مسابقه‌های قهرمانی آسیا بیان کرد: برای اعزام ملی‌پوشان به مسابقه‌های قهرمانی آسیا قرار است رکورد ورودی در نظر گرفته شود و زمانی که ملی‌پوشان بتوانند به آن رکوردها برسند اعزام خواهند شد در غیر این صورت به مسابقه‌ها فرستاده نمی‌شوند. این موضوع باعث می‌شود انگیزه ورزشکاران بیشتر و کسب مقام نیز بهتر شود که البته این موضوع را در جلسه کمیته فنی نیز بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین برای رده پایه در نظر داریم آن‌ها را به کمپ تایلند اعزام کنیم زیرا برنامه‌ی ما برای المپیک 2020 و سهمیه گرفتن است. کشورهای دیگر مشغول کار کردن هستند پس ما هم باید کار کنیم.

صبور در پاسخ به این پرسش که ملی‌پوشان قرار نیست، پیش از قهرمانی آسیا در کاپ‌های آسیایی شرکت کنند، گفت: در حال انجام مکاتباتی با اوکراین هستیم تا اردوی مشترکی برای سه رده سنی بزرگسالان، امید و جوانان داشته باشیم. در فصل زمستان تعداد مسابقه‌ها کمتر است بنابراین خواستیم بیشتر بر روی اردوها تمرکز کنیم و تا قبل از مسابقه‌های آسیایی یعنی در بهمن و اسفند اردویی مشترک داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که ملی‌پوشان نسبت به گذاشتن رکورد اعتراضی نداشتند، گفت: آن‌ها می‌گویند استخر نیست و ما هم همین مشکل را داریم. البته معاون ورزش قهرمانی ابلاغ کرده سانس‌هایی از استخر در اختیار سه گانه باشد اما ابلاغش کامل نیست. اما فکر می‌کنم رکوردها باعث افزایش انگیزه‌ها می‌شود.

رکوردهای ورودی برای ملی‌پوشان سه گانه:

- ملی‌پوشان بزرگسالان باید به رکورد نفر دهم آسیا در سال 2015 (2 ساعت و 9 دقیقه و 43 ثانیه) برسند.

- ملی‌پوشان امید باید به رکورد نفر ششم آسیا در سال 2014 (2 ساعت و 3 دقیقه و 30 ثانیه) برسند.

- رکورد ملی‌پوشان جوان باید به رکورد نفر هشتم آسیا در سال 2015 (یک ساعت و 5 دقیقه و 15 ثانیه) برسد.