به گزارش پارس، ایسنا به نقل از ساکرنت نوشت: پپ گواردیولا در گفتگو با BEIN اسپورت درباره موضوعات مختلفی به صحبت پرداخت. نمایش خوب بایرن مونیخ در این فصل باعث شد تا او پاسخ خبرنگاران را بدهد. بایرن این فصل هر 10 دیدارش در بوندسلیگا با برد به پایان رسانده است و در لیگ قهرمانان نیز از سه بازی، تنها یک دیدار را باخته است و هر دو دیدار را با برد پشت سر گذاشته است.

تاتنهام، تنها تیم در بین پنج لیگ برتر فوتبال جهان است که در فصل 1960، هر 11 دیدار ابتدایی خود را با برد پشت سر گذاشته است و در صورتی که بایرن مونیخ بتواند برابر اینتراخت فرانکفورت به برتری برسد، به این رکورد که سال‌ها پیش بر جای مانده است، می‌رسد.

پپ گواردیولا درباره شرایط تیمش در این فصل گفت:‌ هنوز قهرمان لیگ نشده‌ایم و راهی طولانی در پیش داریم ولی طبیعی است از نتایج تیم خوشحال باشم. با این حال باید اعتراف کنم نگران غرور تیمم هستم. نگران هستم که بازیکنانم مغرور شوند و فصل را از دست بدهند. به همین خاطر باید بازی به بازی پیش برویم. این هفته برابر اینتراخت فرانکفورتا بازی داریم که از 15 دیدار اخیر خانگی‌اش تنها یک دیدار را باخته است و به هیچ وجه شکست دادن این تیم در خانه‌اش، کار آسانی نیست. هر روز باید به بازیکنانم یادآوری کنم که هنوز قهرمان لیگ نشده‌ایم و همچنین هنوز به قهرمانی در جام حذفی و لیگ قهرمانان نیز نرسیده‌ایم. آنها هر روز در روزنامه‌ها می‌خوانند که بایرن بهترین تیم است و بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهد ولی در نظر بگیرید که هنوز اکتبر است و راه زیادی مانده تا بایرن به قهرمانی برسد.

گواردیولا در ادامه درباره بهترین خاطره خود در بایرن مونیخ، صحبت عجیبی را به زبان آورد و گفت:‌ یکی از بهترین لحظاتم به عنوان مربی بایرن، حذف مقابل بارسلونا بود. هواداران ما را تشویق کردند. آنها احمق نیستند. دیدند که بازیکنان، تمام توان‌شان را برای پیراهن این باشگاه گذاشته‌اند. گرگ پاپویچ، سرمربی موفق سن آنتونیو اسپرز روزی به من گفت موفقیت به زمان نیاز دارد. کاری که در حال انجام آن هستیم، در جریان است.

او درباره تاثیرش روی بازیکنان ستاره گفت: هیچ تاثیری روی بازی روبن و داگلاس نداشته‌ام. همچنین هیچ تاثیری روی بازی دیگر بازیکنان ستاره تیم نیز نداشته‌ام. تاثیر من روی روبرت لواندوفسکی که در یک دیدار پنج گل به ثمر می‌رساند، چقدر است؟ قطعا هیچ.

بایرن مونیخ در سومین سال حضور گواردیولا در بایرن مونیخ در حالی در صدر جدول لیگ قرار دارد که در لیگ قهرمانان ناکام مانده است. آنها در دو سال گذشته در لیگ قهرمانان به ترتیب با شکست برابر رئال مادرید و بارسلونا از رسیدن به دیدار نهایی بازماندند و این تیم نتوانسته به موفقیتی که یوپ هاینکس در قهرمانی در اروپا برای آنها به ارمغان آورد دست پیدا کند. در سومین سال حضور پپ در بایرن این تیم با صلابت بیشتری کار کرده است.

او درباره این موفقیت گفت: نباید خیلی زود از من توقع داشته باشید که بتوانم تیم را به قهرمانی برسانم. قطعا کار من در سال سوم راحت‌تر از سال اول است و اینجا بیشتر به موفقیت نزدیک هستم. نیاز به زمان داریم و فکر می‌کنم در این فصل نیاز داریم تا بتوانیم به قهرمانی در اروپا برسیم.