به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا سعید احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آغاز برنامه‌های تیم ‌ملی تنیس برای حضور در مسابقات گروه سه دیویس کاپ، بیا‌ن‌ کرد: اردو تیم ‌ملی از نوزدهم آبان شروع می‌شود و تیمی درست می‌کنیم که به آن افتخار کنند. سه بازیکن جوان و چهار بازیکن بز‌ر‌گسال را دعوت خواهیم کرد. البته درهای تیم ‌ملی بر روی تمام کسانی که بتوانند خودشان را به سطح تیم ‌ملی برسانند، باز است. پس از تشکیل اردو تیم ‌ملی اواخر آذر دو هفته‌ مسابقات فیوچرز قطر را داریم و با توجه به این که آخرین مسابقه سال است ر‌قا‌بت بسیار سختی را پیش‌رو داریم. ملی‌پوشان پس از آن در دی ماه در دو هفته‌ فیوچرز کیش حاضر می‌شوند. هنوز تقویم سال 2016 اعلام نشده تا بقیه تورنمنت‌ها مشخص شود، اما حتما در اواخر اسفند و تعطیلات عید نوروز هم در مسابقات شرکت می‌کنیم.

وی در مورد تغییر در ترکیب تیم ‌ملی گفت: سال آینده تیم ما باید در مسابقات دیویس کاپ صعود کند. بنا‌بر‌این شرایط سنی مهم نیست،‌ بلکه باید بهترین باشند. در حال‌ حاضر اشکان شکوفی نیز تمرینات خود را شروع کرده و قرار است در چند تورنمنت بین‌المللی شرکت کند، او اگر بتواند خود را برساند با انوشا شاهقلی تیم دو نفره خوبی می‌شوند، اما به شرایطی که به کیفیت مطلوب برسد.

احمدوند با اشاره به انتقادهایی که نسبت به مربیگری او در تیم ‌ملی وجود دارد، تصریح کرد: ما از لحاظ نوع مربیگری و علم نسبت به گذشته خیلی بهتر شده‌ایم و مربیان خوبی در ایران مشغول کار هستند مانند آریان پور و امیر برقعی. نسل بعدی مربیان ایرانی، اشکان شکوفی و انوشا شاهقلی هستند که با چند کلاس مربیگری مربیان خوبی می‌شوند، امیدوارم شرایط برایشان فراهم شود. آقایانی که فقط به فکر پول در آوردن بودن تا اتفاقی می‌افتد، سرمربی تیم ‌ملی را می‌کوبند در حالی که فقط سعید احمدوند بود که سه کتاب برای ایران ترجمه کرده و بیشترین قهرمانی را به عنوان سرمربی در لیگ برتر داشته است. بازیکن تیم ‌ملی هم بوده‌ام و از روی رابطه یا دوستی با شایسته انتخاب نشده‌ام،‌ بلکه تمام مدارج بالا را رفتم. با تیم نو‌جو‌ا‌نان مقام آورده‌ام و با تیم زیر 16 سال سوم و چهارم دیویس کاپ شدم. آقایانی که نسبت به من انتقاد می‌کنند باید بدانند من و امثال من را فقط در راهی که هستیم محکم‌تر می‌کنند.