به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا هفتمین نشست اعضای کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی، مصوبه 637 شورای عالی انقلاب فرهنگی، صبح چهارشنبه 29 مهرماه، با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد. در ابتدای این نشست، کلیپی از فیلم 70 دقیقه ای جواد توانا با عنوان «مردی با جین آبی» در خصوص زندگی شخصی و اجتماعی محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان پخش شد. توانا درباره این فیلم گفت: در این فیلم شخصیت و نحوه مدیریت خسروی وفا به نمایش در آمده است و سعی شده با نشان دادن توانایی های یک فرد جانباز، روحیه امید و نشاط در دل معلولان و جانبازان کشور گسترش یابد.

دراین جلسه لوح تقدیری از سوی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان به جواد توانا، این جوان خوش ذوق و هنرمند اهداء شد.

در ادامه، دکتر احمدی با اشاره به این موضوع که تاخیر زیادی در تهیه پیش نویس نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور ایجاد شده است، گفت: دبیرخانه شورای فرهنگی متن آن راتهیه کرده است و ما نیز موارد خود را به آن اضافه کردیم که در مجموع و با تلفیق این دو متن، پیش نویسی تهیه شده و امروز در خصوص کلیات و جزئیات آن بحث می شود.

وی با بیان این که باید به سرعت به سمتی برویم که بتوانیم با اجرای مصوبات خلاء های موجود را پر کنیم، افزود: یکی از آسیب های جدی ما روند به نتیجه رسیدن کُند و آهسته مصوباتی است که به آن نیاز داریم، چرا که جامعه منتظر نمی‌ماند تا ما نظام‌نامه فرهنگی را تدوین، تصویب و ابلاغ کنیم.

احمدی در عین حال اضافه کرد: دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی در فصل یک کلیات را ارائه داده است که ما به آن پایبند بودیم، در ماده 2، مبانی، ارزش ها و اصول، بخشی است که ما اضافه و کلیات را با آن تکمیل کردیم و در ماده 3 نیز رویکردها اضافه شده است.

وی ادامه داد: در فصل دوم، اهداف کلان و در مجموع 13 راهبرد آورده شده که نهایی شده‌اند. در فصل سوم نیز راهبری نظام‌نامه است که تلفیقی از پیشنهادات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و آن چیزی که ما در عمل مدنظر قرار داشتیم، است.

در ادامه این نشست شاکله کلی و اجزای نظام نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای حاضر به بیان دیدگاه های خود نسبت به متن پیشنهادی پرداختند که در نهایت چارچوب کلی نظام نامه مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد با تشکیل کارگروهی 3 نفره جزئیات آن ویرایش شود و در اقدامات، اهداف، راهبردها و رویکردها یک بازخوانی صورت گیرد.

هم‌چنین در این نشست توجه به رویکرد تربیتی در این نظام نامه از سوی مهرزاد حمیدی معاون تربیتی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، توجه به حوزه مطبوعات و تاثیرگذاری رسانه در شکل‌گیری فرهنگ و در کل تعدیل جریان های رسانه بر ورزش و بالعکس از سوی محمدجعفر محمدزاده مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور رسانه و هم‌چنین پیشنهاد قرار دادن بحث ممیزی احکام در این نظام نامه از سوی نماینده سازمان تبلیغات مطرح شد.

احمدی در انتهای صحبت های حاضرین با تاکید به این نکته که موضوع رسانه های ورزشی باید به صورت خاص تر دیده شوند، گفت: تعامل دستگاه های مرتبط با این حوزه می تواند در پیشبرد اهداف رسانه ای مدنظر کمیسیون تاثیر گذار باشد.

وی هم‌چنین با بیان این که کارهای فرهنگی بسیاری در حوزه ورزش انجام شده است، افزود: برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در هفته تربیت بدنی، هفته دفاع مقدس،‌ برنامه هایی نظیر جاده ولایت،‌کنگره ملی شهدای ورزشکار کشور که در انتهای سال 94 برگزار می شود، آموزش‌های فرهنگی ویژه مربیان ورزشی، تشکیل کارگروه فرهنگی فدراسیون‌ها و مسابقات قرآنی ورزشکاران از جمله این برنامه‌ها است.