به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد استعفای محمد خاکپور از سرمربیگری تیم ملی امید و اینکه آیا زمان جلسه کمیته فنی برای بررسی این موضوع مشخص شده است، عنوان کرد:‌هنوز تماسی با خاکپور نگرفتیم و نتوانستیم با یکدیگر دیدار کنیم. در اولین فرصت در این رابطه جلسه می‌گذاریم و امیدواریم او به حضور خود در تیم ملی امید ادامه دهد.

وی در مورد قهرمانی تیم ملی امید در رقابت‌های غرب آسیا و اینکه آیا از عملکرد این تیم رضایت دارد، تصریح کرد: شخصا از عملکرد این تیم رضایت دارم. تیم ملی امید روند رو به رشدی دارد. خاکپور و همکارانش کار را به خوبی پیش می‌برند و در کنار حبیب کاشانی گروه بسیار خوبی تشکیل دادند که امیدوارم این گروه به هم نخورد و کار را تا رقابت‌های انتخاب المپیک پیش ببرند. مسابقات سختی پیش روی تیم ملی امید قرار دارد. همه پس از قهرمانی تیم ملی امید در غرب آسیا حساب ویژه‌ای روی این تیم می‌کند و حریفان با توان دو چندان به میدان می‌آیند. این مسئله کار خاکپور را سخت‌تر می‌کند اما فکر می‌کنم آنها این توان را دارند که به المپیک بروند.

سرپرست کمیته فنی در مورد اینکه برخی اعتقاد دارند قهرمانی در غرب آسیا کار آسانی است، اظهار داشت: سال‌هاست که تعادل بین تیم‌های فوتبال دنیا بر هم خورده و دیگر نمی‌توان تشخیص داد یک تیم بزرگ به طور صد در صد مقابل تیم کم نام و نشان برنده است. هیچ حریف ساده‌ای وجود ندارد. اخیرا در رقابت‌های زیر 20 سال جهان که در نیوزیلند برگزار می‌شد صربستان در فینال برزیل را که 6 دوره قهرمانی این مسابقات بود با وجود تمام مشکلاتی که داشت،‌ شکست داد. چه کسی فکر این نتیجه را می‌کرد؟ اردن در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل استرالیا به پیروزی رسید. نباید فکر کنیم حریفان تیم امید ساده بودند. دیدار فینال مقابل سوریه بازی آسانی نبود و آنها هم موقعیت‌های زیادی داشتند اما ما با تمرکز بیشتری بازی کردیم و برنده شدیم. اگر امروز به مصاف هند و بنگلادش برویم و آماده نباشیم قطعا شکست خواهیم خورد.

محصص در مورد اینکه آیا خاکپور به تیم ملی امید بازمی‌گردد، عنوان کرد: امیدوارم همه اهالی فوتبال و رسانه‌ها کمک کنند تا تیم ملی امید وضعیت خوبی پیدا کند. طبیعت فوتبال به این شکل است که گاهی شما با مشکلات روبرو می‌شوید. در این مواقع باید صبر کرد. نباید انتظار داشت همیشه هوا صاف و آفتابی باشد. من مطمئن هستم این مشکل فعلی و بحث استعفای خاکپور حل خواهد شد و همه کمک خواهند کرد تیم ملی امید به شرایط خوبی برسد. مطمئنا تیم ملی امید پتانسیل صعود به المپیک را دارد چرا که بازیکنان توانا، کادر فنی خوب و مدیریت قوی دارد.

وی در مورد اینکه خاکپور از بی توجهی به مربی ایران و گذاشتن بندی مبنی بازگرداندن پول قرارداد خود در صورت انتقاد از فدراسیون ناراحت است، تصریح کرد: ان‌شاءالله این هفته نشست برگزار می‌کنیم و حتما صحبت‌های خاکپور را می‌شنویم.

محصص در مورد اینکه مخالف جدایی خاکپور هستم، تصریح کرد: صد در صد مخالفیم. تغییرات کمکی نمی‌کند. در آن مقطع که نلو وینگادا رفت وضعیتی به وجود آمد که شرایط کار فراهم نبود. با وجود اینکه او مربی توانایی بود اما اکنون خاکپور باید بماند و به تلاش خود ادامه دهد.

سرپرست کمیته جوانان در مورد اینکه آیا خاکپور انتخاب کمیته فنی بود چرا که کاشانی اعلام کرده انتخاب او کرانچار بوده است که با مخالفت وزارت ورزش همراه شد، گفت: باید به تمامی مسائل توجه کرد. ما در آن مقطع با در نظر گرفتن تمامی مسائل به این نتیجه رسیدیم که خاکپور سرمربی تیم ملی شود و خود کاشانی هم به این مسئله تمایل داشت و در نهایت این انتخاب انجام شد.