~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا بیژن مقانلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعزام هفت تکواندوکار به رقابت‌های گرندپری منچستر و حضور نیافتن مسعود حجی‌زواره در این مرحله اظهار کرد: در این مرحله از گرند پری در هر وزن با دو نماینده شرکت می‌کنیم اما در وزن سوم ترجیح دادیم که حجی‌زواره شرکت نکند و در این مرحله استراحت کند تا حضوری پر قدرت در مرحله فینال داشته باشد. عاشورزاده و خدابخشی نیز هر کدام یک بار در گرند‌پری شرکت نکردند.

مقانلو درباره رقابت‌های ارتش‌های جهان گفت: چند تن از ملی‌پوشان در این رقابت‌ها حاضر بودند. کاروان ایران در مجموع سه مدال طلا کسب کرد که دو طلا توسط تکواندوکاران به دست آمد. تکواندوکاران عملکرد خوبی داشتند و مثل همیشه جور ورزش‌های دیگر را تکواندو کشید.

او همچنین درباره شرایط بهنام اسبقی، نماینده وزن دوم المپیکی اضافه کرد: اسبقی به مدت هشت ماه از میادین دور بود. با این که او در رقابت‌های ارتش‌های جهان مدال نگرفت اما همین که توانست به روی شیاپ‌چانگ برود و به پای آسیب‌دیده‌اش اعتماد کند، نکته مثبتی است. او جایگاه خوبی در رنکینگ المپیک دارد و اطمینان دارم که به سهمیه المپیک نیز می‌رسد.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به این که سجاد مردانی برگشت خوبی به مسابقات داشت، گفت: شرایط مصدومیت مردانی با اسبقی متفاوت بود. اسبقی زانویش را عمل کرده بود و مدت زمان زیادی از میادین دور بود اما مردانی شرایط بهتری داشت و پس از پایان دوران مصدومیتش نیز در گرندپری ترکیه شرکت کرد و به مدال نیز رسید. در شرایطی که چندین ماه از مبارزه دور بود اما برگشت خوبی به مسابقات داشت.

او همچنین افزود: در رقابت‌های گرندپری تنها 32 نفر اول رنکینگ می‌توانند شرکت کنند. شاید تنها تیمی که در گرندپری در هر وزن با دو نماینده شرکت می‌کند، ایران است. در هر چهار وزن سعی کردیم رنکینگ نمایندگان ایران را بالا ببریم تا در صورت عدم حضور نفر اول در المپیک بتوانیم جایگزین داشته باشیم. برخی کشورها نمایندگان خود را تنها برای وزن‌کشی گرندپری می‌آورند تا حداقل امتیاز حضور در مسابقات را به دست آورند.