استقلال تا اینجای فصل صدرنشین مطلق لیگ پانزدهم است. آبی‌ها در هفته‌هایی که از لیگ گذشت توانستند با عملکردی نسبتا خوب از سایر رقبا پیشی بگیرند و در جایگاه نخست جدول تکیه بزنند. در این که استقلال تا اینجای فصل بر اساس لیاقت و توانایی فنی خود صدرنشین لیگ است هیچ تردیدی نیست اما غیرقابل انکار است که از این پس آبی‌های پایتخت به سبب نتایجی که کسب کرده‌‌اند و صدرنشین لیگ هستند بیشتر از هفته‌های قبل زیر ذره‌بین کارشناسان و منتقدان خواهند بود.

استقلال از هفته هشتم تجربیات جدیدی را جلوی خود خواهد دید که انتظار این تیم را می‌کشد. استقلال پس از بازی با پدیده و استقلال خوزستان چند بازی جهنمی را پیش روی خود خواهد دید. استقلال در هفته دهم میهمان سپاهان است، تیمی که در این چند سال به آن می‌توان گربه سیاه آبی‌ها لقب داد و استقلال همیشه در دیدار با سپاهان شرایط خاصی را تجربه کرده است و خاطرات زیاد خوبی از بازی در فولاد شهر ندارد. بعد از این بازی استقلال پا به داربی پایتخت می‌گذارد، بازی‌ای که جذابیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست به خصوص حالا که مظلومی دوباره روی نیمکت آبی‌ها می‌نشیند و از همان ابتدا که سکان هدایت آبی‌ها را برعهده گرفت وعده پیروزی‌های دوباره در داربی را به هواداران استقلال داد. آبی‌ها پس از این بازی حیثیتی به اهواز سفر خواهند کرد و با فولاد بازی می‌کنند. تیمی که سرمربی آن یعنی اسکوچیچ چه در ملوان و چه در فولاد نشان داده به راحتی راه شکست استقلال را بلد است و بی‌شک آبی‌ها این روز کاری بسیارسخت را در پیش خواهند داشت.

استقلال پس از بازی در اهواز میزبان سایپا است. تیمی که بازوبند کاپیتانی این تیم را جواد نکونام بربازو می‌بندد و از خط حمله بسیار زهرداری که از مثلث ترابی، رضایی و نوروزی تشکیل شده است، خط حمله‌ای که اگر در این بازی مدافعان استقلال همچنان در روزهای بد خود قرار داشته باشند در طول نود دقیقه حسابی آبی‌پوشان را آزار خواهد داد. این بازی آخرکار استقلال نیست. آنها در یک هفته مانده به پایان دور رفت نیم‌‌فصل اول لیگ پانزدهم در تبریز میهمان تراکتور است بازی که همیشه از شرایط خاص خود برخوردار است و به طور حتم در آن روز پرشورها اگر تیمشان در روزهای خوب خود قرار داشته باشد استادیوم یادگار را یکدست سرخ رنگ خواهند کرد.

جدالی که دوئل مظلومی با تونی در نوع خود بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود و می‌تواند حتی بهترین بازی نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم لقب بگیرد. این آخر کار استقلال و مظلومی نیست چرا که آنها در آخرین ایستگاه دور رفت لیگ‌‌برتر به مصاف صبا خواهد رفت، بازی که حضور علی دایی روی نیمکت این تیم خود به تنهایی این بازی را حساس خواهد کرد. دایی به هیچ وجه دوست ندارد تیمش در بازی با استقلال بدون کسب امتیاز از زمین خارج شود. علاوه بر این حضور بازیکنان سابق استقلال در صبا که اول فصل بانظر مستقیم شخص مظلومی از این تیم جدا شدند را هم به حاشیه‌های این بازی اضافه کنید. به طور حتم امثال صادقی و بیگ‌‌زاده از همین حالا برای بازی فوق نقشه‌ها در سر دارندتا ثابت کنند اخراج آنها از جمع آبی‌پوشان به دلایل فنی نبوده است. اینکه تیم مظلومی چقدر هنر دارد و چه اندازه آماده این هفته‌های پرجوش و خروش است سئوالی است که تا چند هفته دیگر به آن دست خواهیم یافت و در خواهیم یافت مظلومی چند مرده حلاج است.

به طورحتم مظلومی و دستیاران او آرام ننشسته‌اند و برای این بازی‌های بسیار سخت و حساس برنامه ریزی کرده‌اند تا بتوانند به روند مثبت خود در این هفته ادامه دهند و نیم‌فصل را با خاطره‌ای خوش به پایان برسانند. او خیلی دوست دارد با عملکرد قابل قبول تیمش دراین چند بازی به بهترین شکل پاسخگوی منتقدان باشد و ثابت کند برای حضور روی نیمکت استقلال داشته‌های زیادی دارد و به حق ابتدای فصل صاحب این عنوان شد. اگر استقلال این چند بازی جهنمی را با برد و اقتدار پشت‌سر گذارد همه چیز برای مظلومی و تیمش گل و بلبل خواهد بود اما اگر استقلال در این چند بازی نتواند انتظارات را بر آورده کند به طور حتم شرایط این تیم بسیار وحشتناک خواهد شد و شاید کار به تغییرات در کادرفنی و حتی مدیریت کشیده شود.

به طورحتم مظلومی از همین حالا باید صبح و شب به فکر استقلال و عملکرد قابل قبول این تیم در هفته‌های پایانی لیگ باشد تا با اجرای یک برنامه‌‌ریزی هدفمند علاوه بر موفقیت تیمش جواب محکمی هم به انتقادات خطی که در این چند هفته صورت گرفته دهد. باید منتظر ماند و دید در پایان نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم شرایط استقلال و مظلومی چگونه خواهد بود. آیا این دو اسم را در نیم‌فصل دوم نیز همچنان کنار هم خواهیم دید یا وداعی زودتر از حد تصور با هم خواهند داشت.