به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت سپاهان در آستانه دیدار با سیاه‌جامگان گفت: کریمی و فاضلی در تیم امید حضور دارند، غفوری در جمع تیم ملی بزرگسالان است و یک بازیکن هم در اردوی جوانان ونمی‌دانم چه شرایطی با غیبت این بازیکنان در آستانه این دیدار خواهیم داشت در هر صورت در ترکیب یک تیم 11 نفره 3 نفر با این وضعیت مواجه هستند و قرار است تازه چهارشنبه به جمع ما اضافه شود و سپاهان هم جمعه بازی دارد. ما هم باید هر طور شده این شرایط را جبران کنیم.

وی ادامه داد: مثل سابق تمرین می‌کنیم و همچنان مثل سابق مشکلات‌مان ادامه دارد و باز هم مثل سابق همچنان امیدوار هستیم. هر چند که در کار ما تغییری ایجاد نشده است. وقفه‌ای که افتاد نیز به ضرر ما تمام شد چون به نظرم زمانی که بازیکنان به تیم‌های ملی می‌روند، این تیم‌ها هستند که هنگام بازگشت آنها ضرر می‌کنند.

فرکی در پاسخ به این سؤال که با این وجود به نظر می‌رسد از لحاظ تیمی، این وقفه به سود سپاهان شد، گفت: درست است که مقابل صبا در آخرین دیدار شکست خوردیم اما ممکن است این باخت‌ها برای هر تیمی باشد و بلافاصله در هفته بعد جبران شود اما وقتی تعطیلات طولانی می‌شود حرف و حدیث و شایعات هم زیاد می‌شود.

سرمربی سپاهان در مورد اظهار نظر کمالوند که با کنایه گفته بود تیم‌ها باید در سال 200 بار بدنسازی کنند، گفت: وقتی می‌گویم ضرر می‌کنیم به همین خاطر است. یعنی بازیکن با این وضعیت فرسوده می‌شود. تیم ملی نفراتش محدود است ولی ما کل لیگ را به خاطر 5 بازیکن که می‌خواهند در تیم ملی بازی کنند، مدام تعطیل می‌کنند.

وی در مورد آخرین وضعیت بازیکنان برزیلی این تیم و اینکه به نظر می‌رسد سپاهان در حال وقت‌کشی است تا کارت بازی این دو بازیکن در نیم‌فصل صادر شود گفت: هنوز منتظریم، بحث وقت‌کشی نیست ما از خدا می‌خواستیم 5 هفته پیش این بازیکنان ما را همراهی کنند. باشگاه در این خصوص وکیل گرفته و مکاتبات در حال انجام است و منتظر نتیجه آن هستیم.

فرکی افزود: وکلایمان اعلام کردند تا دوشنبه در این خصوص پاسخ‌مان را خواهند داد اما ما هم چاره‌ای نداریم و باید صبر کنیم. هر چند که دلمان می‌خواهد زودتر تکلیف‌مان را بدانیم که آیا اجازه استفاده از این دو بازیکن را داریم یا خیر.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سپاهان قصد جذب بازیکن آزاد را دارد یا خیر، تصریح کرد: اگر بازیکنی باشد که بتواند کمک کند، می‌خواهیم اما این صحبت به صورت صد در صد نیست. جذب بازیکن آزاد خوب زمانبر است و ممکن است تا نیم‌فصل طول بکشد. ضمن اینکه ما منتظر حل مشکل بازیکنان خارجی هستیم تا برای این کار تصمیم‌گیری کنیم. اگر مشکل برزیلی‌ها حل شود، جذب بازیکن جدید منتفی است. اگر هم نشود دوست نداریم به سادگی آنها را از دست دهیم و تا نیم‌فصل صبر می‌کنیم. بنابراین گرفتن بازیکن در این مقطع منطقی نیست و احتمالش ضعیف است و جالب اینکه برای اولین بار است که در دوران مربیگری‌ام در این شرایط گیر کرده‌ام.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سؤال که آیا با این وضعیت اجازه جدایی شریفی در نیم‌فصل داده خواهد شد، گفت: اصلا به این موضوع فکر نکرده‌ایم و فکر هم نمی‌کنیم چرا که اولویت در حال حاضر سپاهان است.

وی در مورد حضور بازیکنی مانند علی احمدی در تیم سپاهان و شباهت نام این بازیکن با مدافع فصل گذشته این تیم گفت: او مدت‌هاست با ما تمرین می‌کند و منتظر بودیم شرایطش را خوب بررسی کرده و پس از بررسی نامش را به لیست اضافه کنیم. من چه گناهی کردم که این بازیکن هم اسم مدافع فصل پیش‌مان درآمده است. هر چند که این احمدی جوان است و آینده‌دار و قبلا هم نیز در سپاهان بازی کرده است.

مربی سابق تیم ملی در مورد دیدار این تیم مقابل عمان و تحلیل‌های کارشناسان در خصوص این بازی گفت: اخبار را دنبال می‌کنم و به نظر کارشناسان مختلف احترام می‌گذارم اما من هم با نظر کادر فنی موافقم که از عملکرد تیم ملی رضایت نداشتند. البته کی‌روش نیز در کنفرانس خود به این موضوع اذعان داشت و بعضی بازیکنان در مصاحبه‌های خود از عملکردشان رضایت نداشتند که ما هم همین را دیدیم.

وی افزود: در این مرحله از همان زمان که قرعه‌کشی انجام شد گفتم که بابت صعود نگرانی نداریم و بدون شک به مرحله بعدی صعود می‌کنیم. اما وقتی چنین عملکردی را می‌بینیم نگرانی‌مان بابت دور بعد مسابقات است که کار را دشوار می‌کند چون اگر این شرایط باشد دیگر فرصتی برای صعود به جام جهانی 2018 نخواهد بود.

فرکی در مورد فضایی که قبل از بازی با عمان در تیم ملی به وجود آمد، گفت: این مسائل را خیلی در نتیجه تاثیرگذار نمی‌دانم. اتفاقا هر گاه تیم ملی را زیر سؤال بردند، این تیم سعی کرده است تا خودش را بهتر نشان دهد. این بار هم همینطور بود. وقتی چنین صحبتی مطرح شد فکر می‌کردم که بازیکنان با عملکرد خودشان نشان دهند که این قضایا بر روی آنها تاثیر نگذاشته است که البته این بار این موضوع بر عکس شد.

وی در پایان گفت: چنین مسائلی خوب نیست و در کل دوست ندارم برای تیم ملی در شرایط حساس این همه حرف و حدیث و حاشیه به وجود بیاید.