به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مهدی مناجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد موفقیت تیم ملی امید در رقابت‌های غرب آسیا و صعود به مرحله فینال این رقابت‌ها گفت: اینکه تیم ملی امید توانست نتایج خوبی کسب کند نشان می‌دهد آنها کیفیت بالایی دارند. امیدوارم این موفقیت‌ها زمینه‌ای برای صعود تیم امید به المپیک شود. این تیم نیاز به روحیه دارد تا پس از سال‌ها بتواند طلسم عدم موفقیت خود را بشکند. خیلی خوشحالم که این تیم توانسته عملیات خوبی داشته باشد.

وی در مورد اینکه آیا فکر می‌کند این تیم پتانسیل صعود به المپیک را دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ وقت برنامه تیم امید مشخص نیست هر وقت نزدیک مسابقات شده بدون برنامه مربی را مشخص کردیم و کار را با بی‌برنامگی پیش بردیم. متأسفانه هیچ وقت برنامه‌ریزی قوی نداشتیم. در رده سنی پایه مربیان باید زمان کافی برای پیشبرد اهداف خود داشته باشند تیم امید مثل تیم بزرگسالان نیست که تمام نفرات آن مشخص باشد. وقتی خودم سرمربی تیم ملی جوانان بودم به شهرستان‌ها می‌رفتم و عملکرد تمامی بازیکنان این رده سنی را می‌دیدم. این کار نیاز به زمان کافی دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه تأکید کرد: متأسفانه الان انتخاب بازیکنان به صورت لیستی انجام می‌شود و اصلاً هیچ ثبات در تصمیم‌گیری در فوتبال ایران وجود ندارد. آنقدر تغییرات مربی و مدیریت با سرعت انجام می‌شود که فرصت هیچ گونه برنامه‌ریزی داده نمی‌شود. باور کنید بازیکنانی در دل لیگ داریم که دارای کیفیت بالایی هستند اما 400 تا بازیکن هم انتخاب کنند این نفرات انتخاب نمی‌شوند چرا که این بازیکنان پارتی ندارند.

مناجاتی با اشاره به عملکرد خوب محمد خاکپور در تیم ملی امید عنوان کرد: خاکپور یک بازیکن بااخلاق و باشخصیت است نمی‌گویم او شاگردم بوده ولی به خاطر سن بالایم یک زمان مربی خاکپور بودم او بسیار با علم و دانش است اما متأسفانه در دیدارهایی که در تهران برگزار می‌شد یک مقدار بدشانسی آورد خوشحالم تیم ملی امید خودش را پیدا کرده. باید از این افراد که در فوتبال ایران حضور دارند و کارایی‌شان بسیار بالاست استفاده کنیم حتی خاکپور می‌تواند به عنوان کمک مربی در تیم ملی هم به فعالیت بپردازد و در آینده برای حضور در تیم ملی بزرگسالان آماده شود. امثال خاکپور عرق ملی زیادی دارند و به نظر من یک مو این نفرات مربیان خارجی که به ایران آمده‌اند می‌ارزد.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه آیا تیم امید می‌تواند در دیدار فینال سوریه را شکست دهد، گفت: از قول من بنویسید سوریه را 2 بر صفر شکست خواهیم داد.

وی در مورد تساوی تیم ملی بزرگسالان در دیدار مرحله انتخابی جام جهانی مقابل عمان عنوان کرد: آرزوی هر ایرانی موفقیت تیم ملی است اما متأسفانه فعلاً نمی توان چیزی گفت. اگر یک مربی ایرانی این تساوی را به دست می‌آورد پدرش را در می‌آوردند. کما اینکه در گذشته بدترین انتقادات از علی پروین، امیر قلعه‌نویی و بنده شد. نمی‌دانم این مربیان خارجی چه الماسی می‌دهند که یک کلمه انتقاد از آنها نمی‌شود.

مناجاتی در پاسخ به این سؤال که کارلوس کی‌روش با وجود برگزاری اردوی یک هفته‌ای در امارات گرما را عامل عدم نتیجه‌گیری در مقابل عمان عنوان می‌کنم، گفت: به نظر من کی‌روش می‌تواند کولرهای بزرگی که در سالن‌ها می‌گذارند با هواپیما همراه تیم جابجا کند و آنها را درون ورزشگاه قرار دهند تا باد حاصل از این کولرها بازیکنان را خنک کند. نمی‌دانم این چه حرف‌هایی است که مطرح می‌شود مگر در گذشته هوا خنک بوده که حالا گرم شده است یا در زمان مربیان سابق هوای آنجا بهاری بوده است این ایرادها کوچک است و «ابراهیم چرخی» هم دیگر چنین مسائلی را مطرح نمی‌کند. متأسفانه فعلاً عنان کار دست این آقایان است و وضعیت به این شکل است.