به گزارش پارس به نقل از ایلنا تنها لژیونر ایرانی لیگ فوتبال تاجیکستان درباره تیمش گفت: استقلال تاجیکستان تیمی است که مردم این کشور با وجودی که سال 2007 تاسیس شده و قدمت خیلی زیادی ندارد عاشق آن هستند و تقریبا به لحاظ هوادار یک تیم بی‌رقیب در این کشور فارسی زبان است و عرق و تعصب مردم به آن چیزی کم از استقلال و پرسپولیس ایران ندارد.

مهدی چاهجویی ادامه می‌دهد: استقلال تاجیکستان در شهر دوشنبه بازی‌های خود را انجام می‌دهد و هزاران هوادار تیم ما در هنگام بازی‌ها ورزشگاه‌ملی دوشنبه را پر می‌کنند که جلوه بسیار زیبایی از علاقه مردم به استقلال شهر و کشورشان است. استقلال تاجیکستان برند این کشور به حساب می‌آید.

بازیکن ایرانی استقلال تاجیکستان، نامگذاری این تیم را مرتبط با استقلال‌تهران نمی‌داند و می‌گوید: مردم تاجیکستان تیم‌های فوتبال ایران و به خصوص استقلال و پرسپولیس ما را به خوبی می‌شناسند اما آنها بیشتر از هر چیزی اسامی ایرانی را خیلی دوست دارند به طوری که اکثر خیابان‌های دوشنبه به نام شعرای ایرانی نامگذاری شده است.

چاهجویی ادامه می‌دهد: جالب اینکه این استقلال در تاجیکستان بی‌رقیب است و مثلا پرسپولیسی برای آن وجود ندارد اما تیمی به نام روشن از منطقه کولاب با پیراهن فسفری است که تیم بسیار خوبی است و تنها رقیبی است که در 2 سال اخیر که استقلال قهرمان شده توانسته قدری تیم ما را اذیت کند.

وی که به همراه 2 بازیکن اسپانیایی، یک اوکراینی و یک صربستانی جزو 5 بازیکن خارجی استقلال است از چگونگی پیوستن خود به این تیم می‌گوید: سال‌گذشته از شهرداری بندرعباس به اردوی این تیم در ترکیه رفتم که با توجه به پستم در دفاع راست و پیشنهاد مالی خوب آنها تصمیم گرفتم به تاجیکستان بروم که واقعا کشور جالبی است.

لژیونر ایرانی استقلال تاجیکستان از درخشش این تیم در AFC کاپ می‌گوید: تاجیکستان یک و نیم سهمیه در این کاپ که به نوعی جام‌باشگاه‌های آسیاست دارد. ما امسال با اربیل عراق، القادسیه کویت و افضل ترکمنستان همگروه بودیم که به عنوان تیم اول صعود کردیم و فردا سه‌شنبه در دور حذفی باید با الوحده سوریه بازی کنیم. ای‌کاش هیجان مردم را در بازی‌های ما ببینید که با گویش‌ فارسی دری تیم خود را تشویق می‌کنند.