~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا فضل الله باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره انتخابش به عنوان سرپرست آکادمی ملی المپیک، اظها‌ر کرد: به‌ هر‌ حال سال المپیک است و باید یک نفر فعالیت‌های آکادمی ملی المپیک را در اختیار می‌گرفت. در جلسه امروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک من به عنوان سرپرست انتخاب شدم. با توجه به اهمیت بازی‌های المپیک باید برنامه‌های آکادمی با قدرت انجام شود. آکادمی باید به صورت کامل در اختیار فدراسیون‌های ورزشی به خصوص فدراسیون‌هایی که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک و مدال دارند، باشد.

او ا‌دا‌مه‌ داد: آکادمی باید با تمام وجود در خدمت فدراسیون‌ها باشد و ما نیز فعالیت‌هایمان را سریع آغاز می‌کنیم و با تجهیز کردن آکادمی در خدمت فدراسیون‌ها قرار می گیریم. به‌ هر‌ حال من کارم فعالیت‌های آکادمیک است و چند سال رییس دانشگاه تر‌بیت ‌بدنی بوده‌ام. برنامه‌های زیادی برای بالا بردن سطح علمی ورزش دارم و مطمئنا با برگزاری دوره‌های مختلف بین‌المللی و ارتقای علم و مدیریت ورزش، به ورزش کشور خدمت رسانی می‌کنیم. البته باید بگویم که فعالیت‌های آکادمی در این مدت انجام می شده اما باید در این سال مهم بیشتر شود.

رییس فدراسیون شمشیربازی ا‌دا‌مه‌ داد: معاونت پژوهشی وزارت ورزش و جوانان فعالیت‌های خوبی در امر ورزش انجام داده است و اعتبارات خوبی هم دارد. ما می‌توانیم با تعاملی سازنده از امکانات آنها استفاده کنیم تا شرایط آکادمی بهتر شود. به‌ هر‌ حال وظیفه آکادمی خدمت رسانی به همه فدراسیون‌های ورزشی به خصوص فدراسیون‌هایی که شانس المپیک هستند است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: کسی که در راس آکادمی قرار می‌گیرد باید از نظر علمی و مدیریت ورزش تجربه داشته باشد. تعامل با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بسیار مهم است، بر همین اساس ما چندین جلسه در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای انتخاب مسئول آکادمی برگزار کردیم. با توجه به این که شرایط امسال خاص است و ما نگران بودیم که فدراسیون‌ها در سال المپیک با مشکل برخورد کنند تصمیم گیری نهایی را انجام دادیم که در نهایت با نظر دوستان من به عنوان سرپرست انتخاب شدم. به‌ هر‌ حال من تعامل خوبی هم با وزارت ورزش و جوانان دارم و می‌توانم از نظر مالی اعتبارات خوبی دریافت کنم.