چه محرم نوید کیا بخواهد، یانخواهد، چه تاکید کند که خودش خداحافظی کرده یا نکند، چه اصرار کند که زمان موضوع را روشن می‌کند یا نکند، فرقی نمی کند، با این کار، با این نوع خداحافظی مرموز نویدکیا، سپاهان به بحران چشمک زده و نیازمند مدیریت بحران است.

محرم نویدکیا بازیکن دوست داشتنی سپاهان که توانایی دریبل بازیکنان حریف را در یک قاب دستمال داشت، انگار علم جنگ را با سپاهانی که محرم را محبوب نصف جهان کرد، بالا برده است، دلیل این ادعا آن است که محرم از دلیل خداحافظی‌اش حرفی نمی زند و البته مدیران سپاهان نیز ایضا.

آنها نیز هیچ نمی گویند، تا همه چیز به شرایط بد خود نزدیک شود. کما اینکه سپاهان حالا برای تمرین کردن به شرایط پادگانی نیاز دارد و راه ندادن هوادارانش.

مرموز بودن دلیل جدایی محرم نویدکیا را باید به حساب دلخوری او گذاشت و البته که بعد‌ها اگر سپاهان نتواند تیمش را جمع و جور کند، محرم تاکید خواهد کرد که هواداران را به حمایت از سپاهان دعوت کرده اما این ادعا به دلیل داشتن نقاط تاریک بر جامانده از آن بیانیه حداحافظی کاملا مورد قبول واقع نمی‌شود.

کاش محرم اگر تخلفی دیده این تخلف را به مراجع  نظارتی اعلام کند و خودش همان کاری را انجام دهد که باید، یعنی فوتبال بازی کردن.

اگر هم دلیلی برای خداحافظی ندارد و خسته شده و می‌خواهد بازنشسته شود، کافی بود آرام و معمولی بدون نقطه تاریکی، تنها خداحافظی می‌کرد، مثل دایی، مثل علی کریمی و فرهاد مجیدی...

نویدکیا قطعا دچار اختلافاتی هست که اتفاقا سکوت مدیران سپاهان در این رابطه  موید آن است که دوست ندارند آن موارد رسانه‌ای شود اما این موضع مرموز بیشترین ضربه را به پیکر سپاهان خواهد زد.

به هر حال در دیار نصف جهان فعلا همه چیز مرموز است و نیاز به شفاف سازی دارد.