به گزارش پارس به نقل از نسیم ، بحث تعطیلات پی در پی لیگ برتر مشکلات زیادی را برای باشگاه‌های لیگ برتری ایجاد کرده است. در حالی که تنها 7 هفته از شروع لیگ برتر می‌گذرد لیگ ایران 2 تعطیلی نوزده روزه را به خود دیده است.

اولین تعطیلی لیگ مربوط به پایان هفته پنجم لیگ برتر می‌شود که در آن لیگ به خاطر بازی تیم ملی با گوام و هند به مدت 19 روز تعطیل شد و حالا هم بعد از برگزاری تنها 2 هفته از لیگ دوباره برای بازی با عمان و ژاپن لیگ برتر به مدت 19 روز دیگر تعطیل شده است.

کی‌روش اعتقاد دارد چون بازیکنانش در باشگاه‌های خود به آمادگی مطلوب نمی‌رسند باید بازیکنان در مدت زمان بیشتری در اردوها باشند تا با افکار آنها آماده حضور در رقابت‌ها شود. با این حال هرچه که هست این برنامه‌ریزی حسابی به باشگاه‌های ایرانی لطمه زده است چرا که تیم‌ها برای این که آمادگی خود را حفظ کنند مجبور هستند اردوهایی را برگزار کنند که هزینه آن زیاد است. از نظر فنی هم سرمربی تیم مجبور است چند بار در طول فصل بدنساری کند و این موضوع هم احتمال مصدومیت بازیکنان را بالا می‌برد.

مشکلات سازمان لیگ و اعتراض باشگاه‌ها

سازمان لیگ در برنامه‌ریزی‌های خود با مشکلات زیادی روبرو شده است. در حالی که در تاریخ فیفا برای همه کشورها یکسان است، در حال حاضر بازی‌های تمام لیگ‌های معتبر اروپایی درحال برگزاری است و تنها تیم‌های ملی کشورهای مختلف یک هفته برای برگزاری بازی‌های خود به اردو می‌روند. اما با تصمیم کی‌روش تیم ملی ایران برای هر بازی 3 هفته به اردو می‌رود و لیگ ایران با تعطیلات بلند مدت روبرو می‌شود.

مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ تعبیر جالبی از این ماجرا دارد: ماجرای ما فقط به خاطر تیم ملی نیست. ما تا حدی به کی‌روش حق می‌دهیم که بخواهد برنامه‌های خود را در تیمش داشته باشد و چندان گله‌ای از او نداریم. ضمن این که شما این را هم در نظر بگیرد که الان تیم امید هم در رقابت‌های غرب آسیا شرکت می‌کند و حتی اگر اردوی تیم ملی هم نبود، باشگاه‌ها حاضر نمی‌شدند بدون بازیکنان امید خود در لیگ شرکت کنند. واقعا نمی‌توان همیشه هم کادرفنی تیم ملی را مقصر تعطیلی‌های لیگ دانست. باشگاه‌های ما هم حاضر نیستند بدون بازیکنان امید خود بازی کنند و این موضوع در تعطیلات لیگ بی‌تاثیر نیست.

چند بار دیگر لیگ تعطیل می‌شود؟

با وجود حرف‌های رئیس سازمان لیگ اگر قرار باشد تعطیلات گاه و بی‌گاه لیگ همچنان ادامه داشته باشد، می‌تواند در کیفیت لیگ تاثیر گذار باشد. در حال حاضر تا بازیکنان لیگ برتری در جریان بازی‌ها قرار می‌گیرند این رقابت‌ها تعطیل می‌شود و این موضوع باعث شده که کیفیت بازی‌ها پایین بیاید. در فوتبالی که باشگاه‌ها بودجه لازم را برای برپایی اردوهای با کیفیت ندارند، این موضوع باعث می‌شود که تیم‌ها به چند هفته زمان برای قرار گرفتن بازیکنان‌شان در شرایط بازی نیاز داشته باشند و این موضوع باعث کیفیت لیگ پایین خواهد شد.

مهدی تاج در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی قرار است تعطیلات بلند مدت لیگ ادامه داشته باشد هم گفت: این موضوع همیشگی نیست و کی‌روش تنها برای چند اردو از ما درخواست تعطیلات کرده است که البته ما هم در برنامه آن را گنجانده‌ایم. با این حال ما بازی‌های مهمی مثل لیگ قهرمانان آسیا داریم و برای آنها مجبور هستیم تعطیلاتی در لیگ داشته باشیم.

واکنش تاج به اعتراض لیگ برتری‌ها

دو تعطیل بلند مدت لیگ در فاصله 7 هفته از شروع لیگ برتر باعث شد که صدای مربی‌های لیگ برتر در بیاید. البته در این بین وضعیت برای باشگاه‌هایی که در تیم امید و تیم ملی سهمیه دارند سخت‌تر است. آنها در فاصله چند روز مانده به شروع لیگ بازیکنان خود را تحویل می‌گیرند و اگر شانس بیاورند و بازیکنان‌شان مصدوم نشوند، به چند روز زمان نیاز دارند تا بتوانند آنها را با سایر بازیکنان تیم خود هماهنگ کنند.

تاج در این باره می‌گوید: وظیفه ما این بود که با توجه به برنامه‌های تیم ملی و باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا برنامه یک ساله لیگ را در اختیار باشگاه‌ها قرار بدهیم. ما تیمی متشکل از آقایان بهروان، کاظمی و فتاحی را تعیین کردیم و آنها برنامه لیگ را مشخص کردند. ضمن اینکه ما این برنامه را به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم. آنها هم برنامه را قبلا دیده‌اند. البته معمولا باشگاه‌هایی که خوب نتیجه گرفته باشند از برنامه انتقاد می‌کنند و کسانی که موفق نباشند از تعطیلات انتقاد می‌کنند.