به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس مسعود مقیم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تساوی 2 بر 2 تیم ملی امید ایران مقابل امید عربستان گفت:‌در بازی روز گذشته ایران موقعیت بیشتری نسبت به حریف داشت. تیم امید ایران وضعیت خوبی دارد و آنها از لحاظ فنی عملکرد خوبی از خود ارائه می‌دهند. اینکه دروازه‌بان حریف به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده نشان از عملکرد خوب او مقابل حملات پرتعداد ملی‌پوشان کشورمان داشته است.

وی افزود: در رقابت‌های مرحله اول انتخابی المپیک که در تهران برگزار می‌شد هر چند 2 بر یک به عربستان باختیم ولی در آن دیدار هم بهتر از حریف بازی کردیم و موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. در همان مسابقه هم گلر عربستان بارها مقابل مهاجمان ایران موقعیت‌های زیادی را مهار کرد. خیلی به تیم ایران امید دارم و معتقدم که این تیم می‌تواند طلسم المپیکی شدن را بشکند.

مربی سابق تیم ملی امید در رابطه با تأثیر خوب مسابقات غرب آسیا روی آماده‌سازی تیم ملی امید، گفت: این مسابقات می‌تواند در راستای آماده‌سازی کمک زیادی به اعضای تیم کند. در گروه‌مان حریف‌هایی مثل سوریه و قطر را داریم که سبک‌شان خیلی نزدیک به تیم‌هایی مثل بحرین و عربستان است. البته فراموش نکنید تیم ملی ایران با تمامی نفرات خود در این مسابقات حاضر نشده است. مهدی ترابی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش به دلیل حضور در تیم ملی بزرگسالان و احمد نوراللهی، فرشید اسماعیلی، وحید حیدریه، حسین مراد‌مند و ... به دلیل مصدومیت در این مسابقات حضور ندارند. وقتی تمامی نفرات در تیم حاضر شوند مطمئنا قدرت ما دوچندان خواهد شد.

مقیمی با تأکید بر پتانسیل بالای تیم امید تصریح کرد: بیش از یکسال با این بازیکنان کار کردم و همان موقع بارها در صحبت‌هایم گفتم این بازیکنانی که امروز چندان مطرح نیستند به زودی نفرات مطرحی در فوتبال ایران خواهند شد و حتی لژیونر می‌شوند. امروز این حرف من ثابت شده است. بازیکنان تیم ملی امید پتانسیل بالایی دارند و برای نشان دادن توان فنی خود نیاز به زمان دارند.این تیم می‌تواند طلسم 40 سال دوری از المپیک را بشکند و به زودی خواهید دید که این تیم چه توان بالایی دارد. بنده به شخصه امید بالایی به تیم ملی امید دارم. همچنین کادر فنی خوب و باتجربه‌ای هدایت این تیم را بر عهده دارد که این مسئله می‌تواند به روند موفقیت تیم امید کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود مقیم در زمان حضور نلو وینگادا و قبل از حضور این مربی پرتغالی به عنوان مربی در تیم ملی فوتبال امید فعالیت می‌کرد. بازیکنانی مثل احمد نوراللهی، روزبه چشمی و ... در زمان حضور این مربی به تیم ملی امید راه یافتند. همکاری مقیم در تیم ملی امید بعد از حضور محمد خاکپور به اتمام رسید.