~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا ملی پوشان بسکتبال چین توانستند هشتمین پیروزی خود در این رقابت ها را کسب کنند. این تیم در دیدار برابر ایران از همان ابتدا در امتیازات پیش افتاد و توانست مانع از تکرار قهرمانی توسط ایران شود.

شاگردان لو مینگ در کوارتر اول 21 بر 12 پیروز شدند و توانستند فشار بر ایران را حفظ کنند. تیمی که در سه دوره از چهار دوره گذشته عنوان قهرمانی را بدست آورده بود اما این تیم در دیدار برابر فیلیپین آسیب پذیری خود را نشان داده بود.

ایران فقط در شرایطی می‌توانست به بازی برگردد که از پرتاب‌های سه امتیازی خود استفاده کند اما آمار بد دو پرتاب موفق از شانزده پرتاب نتوانست به کمک این تیم بیاید.

چین حالا تنها یک پیروزی تا کسب سهمیه المپیک ریو فاصله دارد. این در حالی است که ایران که به دیدار رده بندی رفته باید بتواند یکی از سه سهمیه مسابقات انتخابی المپیک در سال آینده را کسب کند.

چین در اکثر لحظه‌های بازی بر میدان مسلط بود هرچند حاشیه امنیت آنها در کوارتر چهارم اندکی به خطر افتاد چرا که ایران توانست اختلاف 14 امتیازی را به 6 برساند اما پس از وقت استراحت چین ژیان لیان توانست روی سر حامد حدادی اسلم دانک انجام دهد.

چین در این دیدار 7 پرتاب موفق سه امتیازی از 17 اقدام داشت (41.2 درصد) و کاپیتان آنها ژائو پنگ که 13 امتیاز کسب کرد از سه پرتاب سه امتیازی خود 6 امتیاز گرفت.

ژیان لیان با 13 امتیاز، 8 ریباند و 4 بلاک شات ستاره این میدان بود.