به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در حاشیه رونمایی از سلاح‌های بادی، گفت: با توجه به تحریم امکان تولید سلاح نداشتیم حالا با توافقاتی که در اروپا صورت گرفته قرار است ابتدا سلاح‌ها در کارخانه آنها تولید شود. نیروهای ما آموزش می‌بینند اول به صورت مونتاژ و بعد ساخت و تولید در کشور ما انجام می‌شود. امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم سلاح قهرمانی و جدید بسازیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره مشکلات فشنگ، اظهار داشت: بخشی از مشکلات اداره ما حل شده صحبت‌هایی با وزارت دفاع و صنعت و تجارت و معدن داشته‌ایم تمهیداتی شده امیدوارم که در مورد سلاح‌ها مانند وسایل آرایشی برخورد نشود و به ما تخفیف بدهند.

هاشمی افزود: تولید فشنگ داخلی را در سطح همگانی شروع کرده‌ایم، مراحل آزمایشی طی می‌شود. یک مرحله شروع شد و ما مشکلاتی داشتیم امیدوارم به سرعت این مراحل طی شود.

وی در ادامه درباره مشکلات مالی تصریح کرد: مشکلات مالی کمتر شده اما مقدار زیادی از آن همچنان باقی است. ما اعزام به اردوی آلمان را در دستور کار داریم و همچنین مسابقات آسیایی کویت که آخرین مسابقه کسب سهمیه است. اگر اردوی هانوفر را داشته باشیم زمینه بهتری فراهم می‌شود تا سهمیه بیشتری بگیریم در غیر این صورت کار سخت‌تر می‌شود. ما هنوز نتوانسته‌ایم اقدامات اولیه برای تهیه بلیط سلاح و مهمات را انجام دهیم یک میلیارد بدهی ما هم افزایش پیدا کرده و در حال حاضر 8 میلیارد بدهی داریم، دیگر سقف قرض گرفتن ما پر شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص مدال‌های ورزشکاران در مسابقات آسیایی هند عنوان کرد: 6، 7 سال پیش فقط یک مدال برنز داشتیم اما در این مسابقات 31 نفر اعزام شدند، 14 مدال گرفتیم که 10 مدال آن طلاست.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه کیومرث هاشمی پیش‌بینی کرده تیراندازی در المپیک می‌تواند مدال‌آور شود نظر شما در این بار چیست، گفت: برنامه ما اجرا شود اولین مدال زن ایرانی گرفته می‌شود البته شرایط محیطی هم تأثیرگذار است. ورزشکاران ما با همین امتیازات در مقایسه با کسانی که در مسابقات بودند بهتر هستند اگر بیشتر زمینه موفقیت را فراهم کنیم امیدواری برای کسب مدال بیشتر می‌شود. برای بانوان بستر جهش بیشتر فراهم است امیدوارم این اولین هم به سایر اولین‌های فدراسیون تیراندازی اضافه شود.