پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- کوروس سلیمانی- تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان با برتری مقابل ژاپن در دیدار پایانی مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان آسیا ۲۰۱۵ مالزی، جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برده و افتخار بزرگی را برای فوتسال کشورمان رقم زد. نمایش‌های فوق‌‌العاده و تکنیک و کارهای تاکتیکی سریع تیم ‌ملی در طول این رقابت‌ها توجه همه را به خود جلب کرده است. تیم ‌ملی فوتسال بانوان ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها به ترتیب برابر هنگ‌کنگ با نتیجه 6 بر صفر، ازبکستان با نتیجه ۹ بر یک و مالزی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست یافت. در دیدار نیمه‌نهایی هم شاگردان سلیمانی با یک گل از سد تایلند عبور کرده و به دیدار فینال رسیدند.

خانم فروزان سلیمانی سرمربی تیم فوتسال بانوان ایران درباره این قهرمانی به خبرنگار «ایران» گفت: من از قبل می‌دانستم که کار خیلی سختی در پیش داریم اما پیش‌بینی هم کرده بودم که قهرمان می‌شویم، چون برای موفقیت در این مسابقات زحمت زیادی کشیده بودیم، به هر حال ژاپن جزو تیم‌های خوب فوتسال دنیاست و خیلی منظم، تاکتیکی و تکنیکی در زمین حاضر می‌شود، این تیم هم می‌توانست قهرمان شود اما تلاش‌های بازیکنان باعث شد ژاپن ناکام بماند و ما قهرمان شویم.

وی درباره استقبال کم رنگ از بانوان فوتسالیست در فرودگاه گفت: این مسائل برای بانوان همیشه وجود داشته و به نوعی دیگر برای ما عادی شده و اهمیت ندارد، چیزی که در درجه اول برای ما اهمیت دارد خوشحالی مردم است، ضمن اینکه حضور خانواده بچه‌ها و دوستان و آشنایان باعث خوشحالی ما شد.

سلیمانی در پاسخ به این سؤال که نیلوفر اردلان کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان  به دلیل مخالفت همسرش جام ملت‌های آسیا را از دست داد، آیا برای حل مشکل نیلوفر اردلان تلاشی صورت گرفت، اظهار داشت: این یک مسأله شخصی و خانوادگی بود و باید اجازه داد روال طبیعی و خانوادگی خود را طی کند و حل شود، ضمن اینکه اطرافیان و خانواده  خود اردلان درگیر این مسأله هستند تا این مشکل حل شود، وی یکی از بازیکنان فنی و خوب ما بود و با اینکه حضور نداشت اما با تماسی که با بچه‌ها داشت به تیم خیلی انرژی می‌داد، بچه‌ها هم برای اینکه ثابت کنند او را دوست دارند تلاش‌شان را بیشتر کردند. امیدوارم در آینده بتوانیم از او استفاده کنیم.

فروزان سلیمانی1

وی درباره حضور کفاشیان در محل مسابقات و اینکه گفته است پاداش ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته‌ایم، اظهار داشت: من از حمایت‌های مسئولان قدردانی می‌کنم و امیدوارم همانطور که آقای کفاشیان گفته پاداش درخوری برای بچه‌ها در نظر بگیرند و برای موفقیت تیم در آینده حمایت کافی صورت بگیرد.

سرمربی تیم فوتسال بانوان درباره انعکاس این قهرمانی اظهار داشت: این موفقیت باعث شد پیام‌های تبریک زیادی از سوی شخصیت‌های سیاسی، ورزشی، هنری و مردم صورت بگیرد، این مسأله نشان می‌دهد دختران ما باعث سرافرازی و غرور شدند و اهمیت قهرمانی بچه‌ها را نشان می‌دهد. همین که توانستیم دل مردم را شاد کنیم خیلی برای ما اهمیت دارد و من از تمام کسانی که با پیام‌های خودشان باعث خوشحالی و غرور ما شدند تشکر می‌کنم.

سه ایرانی در جمع برترین‌های فوتسال زنان آسیا

نام سه ایرانی در جمع برترین‌های فوتسال اخیر قهرمانی بانوان آسیا که با پیروزی تیم ایران تمام شد، قرار گرفته است. آنها فرزانه توسلی، فهیمه زارعی و البته فرشته کریمی هستند.

تجلیل نشریه انگلیسی از فوتسال بانوان ایران

66 درصد از کاربران سایت اینترنتی نشریه متروی انگلیس گل تیم ملی فوتسال بانوان ایران برابر مالزی در پیکارهای اخیر قهرمانی آسیا را زیباترین گلی که در این رشته ورزشی دیده‌اند، توصیف کردند.