به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا با اتهام رشوه از فیفا در زمان ریاست سپ بلاتر متهم شده است و قبل از انتخابات ریاست فیفا، در شرایط سختی قرار گرفته است. هر چند خودش اعلام کرده این پول را به صورت قانونی از فیفا دریافت کرده است.

زیکو، اسطوره فوتبال برزیل که خود یکی از نامزدهای شرکت در انتخابات فیفا است، اعلام کرده باید موضوع رشوه پلاتینی را جدی گرفت و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

زیکو در این زمینه گفت: نباید کمیته اخلاق فیفا به راحتی از کنار این موضوع بگذرد. این کمیته پیش از این محمد بن همام را به خاطر دریافت رشوه از هرگونه فعالیتی ممنوع کرد و این اتفاق درباره جک وارنر هم تکرار شد. الان پلاتینی به دریافت رشوه متهم شده است و باید این موضوع را جدی گرفت.

اسطوره فوتبال برزیل ادامه داد: کمیته اخلاق باید با شفافیت رفتار کند و با چنین موضوعی به شدت برخورد کند تا انتخابات ریاست فیفا بدون هیچ‌گونه شائبه‌ای برگزار شود.

میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا شانس اصلی جانشینی بلاتر در کرسی ریاست فیفا است اما اتهام اخیر او مبنی بر دریافت رشوه، شرایط را برای او سخت کرده و این احتمال زیاد است که در صورت اثبات این موضوع، حسین بن علی جانشین بلاتر شود.