به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا فراز شکری درباره عملکرد هری هنریکس در تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان بیان کرد: هنریکس از لحاظ روش‌های تمرینی جدیدی که فقط در رشته کوهستان استفاده می‌شد، رکابزنان ایرانی را یک مقدار آگاه‌تر کرد و باعث شد آن‌ها تمرین‌های کوتاه‌مدت و پرفشار داشته باشند، به جای اینکه در طولانی مدت به تمرین بپردازند. فکر می‌کنم هنریکس آن چیزی که باید به ایران ارائه می‌داد را در بازی‌های آسیایی ارائه کرد و دانش او آنقدر کافی نبود که بخواهد یک سال و نیم تا دو سال سرمربی ایران باشد.

وی ادامه داد: مشکل او در تمرین‌ها این بود که به همه رکابزنان به یک شکل تمرین می‌داد و اصلا از روحیات ورزشکار خبر نداشت. من به عملکرد هنریکس از 100 نمره 20 را می‌دهم.

شکری با اشاره به نتایج مسابقه‌های قهرمانی آسیا گفت: در مسابقه‌های قهرمانی آسیا 2015 عملکرد او کسب مقام سیزدهم، چهاردهم بود و اینکه من مقام نهم را کسب کردم، زیر نظر این مربی تمرین نمی‌کردم و تنها 10 روز آخر را در اردوی تیم ملی بودم. این نشان می‌دهد که او چیزی نداشت که دیگر به ما انتقال بدهد و قطع همکاری فدراسیون با او تصمیم کاملا درستی بود.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران با اشاره به اینکه فدراسیون اعلام کرده مربی سطح بالاتری را برای کوهستان خواهد آورد تصریح کرد: هرچه زودتر این اتفاق بیفتد به نفع تیم است اما انگار فدراسیون برنامه‌ای برای کسب سهمیه المپیک ندارد. در حال حاضر تیم قزاقستان در تمام مسابقه‌های بین‌المللی شرکت می‌کند اما ایران این کار را انجام نمی‌دهد و برنامه‌ی فدراسیون نسبت به کسب سهمیه این بود که کوتاه‌ترین راه یعنی مسابقه‌های قهرمانی آسیا را انتخاب کند که اتفاقی هم در آن نیفتاد. در مسابقه‌های قهرمانی آسیا تفاوت نفر چهارم که از قزاقستان بود با من که نهم آسیا شدم در این بود که من 10 مسابقه خارجی و داخلی شرکت کردم اما رکابزن قزاق در 30 مسابقه که اکثر آن‌ها کاپ جهانی بود شرکت کرده بود بنابراین ما به مسابقه‌های بیشتری نیاز داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که خود او به دنبال کسب سهمیه المپیک است یا خیر گفت: یک دست به تنهایی صدا ندارد و در مسابقه‌هایی که رنکینگ UCI دارد حداقل سه نفر باید شرکت کنند تا امتیاز کامل برای آن کشور به دست بیاید. با این حال من به همراه تیم باشگاهی‌ام در مسابقه‌های برون مرزی شرکت می‌کنم.