~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس در جریان دیدار حساس دو تیم آرسنال و چلسی و پس از درگیری کاستا و کوشیلنی، این گابریل جوان بود که در دام رفتار تاثیرگذار کاستا افتاد و داور مسابقه نیز به رغم شیطنت‌های پنهان کاستا تنها شاهد لحظه مربوط به واکنش گابریل بود. همین موضوع باعث شد تا این بازیکن جوان با کارت قرمز مستقیم اخراج شود که در فوتبال باشگاهی انگلیس با 3 جلسه محرومیت و جریمه نقدی همراه است ولی اتحادیه فوتبال انگلیس، با درخواست آرسنال مبنی بر بخشش این محرومیت موافقت کرده است.

در بخشی از اطلاعیه اتحادیه فوتبال انگلیس آمده است: آرسنال به اخراج گابریل به کمیته مقررات اتحادیه درخواست ارائه کرده که پس از بررسی، این درخواست مورد قبول واقع شده است. این بازیکن باید جریمه نقدی را برای رفتار نامناسبش پرداخت کند.

این در حالی است که آرسنال بیش و پیش از این موفقیت در انتظار حکم دیگری است که می‌تواند محرومیت و محکومیتی سنگین برای دیگو کاستا باشد. رسانه‌های انگلیس نیز تا حد زیادی در جبهه آرسنال قرار دارند و اتحادیه فوتبال انگلیس را برای صدور حکم علیه کاستا تحت فشار گذاشته‌اند. بخش ورزشی گاردین، بخش ورزشی دیلی میل، سان و اسپورتک در مقالات جداگانه علیه کاستا مطالبی را منتشر کرده و او را مستحق حکمی سنگین دانسته‌اند.