به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمود گودرزی با رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای صبح امروز یکشنبه 29 شهریورماه، با ارائه گزارشاتی از سوی مدیرعامل موسسه ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش باستانی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فدراسیون، مسئول آموزشی و دبیر نیروهای مسلح، مسئول فرهنگی فدراسیون، مسئول انجمن مرشدان، دبیر انجمن پهلوانی و زورخانه ای بسیج، رئیس هیات استان تهران و نائب رئیس فدراسیون برگزار شد.

گودرزی در این نشست ضمن عرض خداقوت به همه تلاشگران ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، گفت: کار شما در این حوزه دو وجه ارزشمند دارد؛ ورزش به خصوص این رشته، سلامتی افراد را تضمین و از ورود جوانان به عرصه‌های بزه جلوگیری می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از فعالیت مدیران آگاه، صمیمی، روشن و علمی در فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، اظهار داشت: این رشته قابلیت رشد و توسعه دارد چرا که کارگزاران، توسعه دهنده هر مقوله‌ای هستند پس جمع شدن مدیران موثر در این مجموعه می‌تواند اثربخش باشد.

وی با بیان این که در زمینه آموزش، فرهنگ و توسعه کارهای خوبی در فدراسیون صورت گرفته است، گفت: توسعه زیر ساخت‌ها خوب است منتها قبل از آن باید روحیه و فضای فرهنگی و اجتماعی آن فراهم شود.

او در عین حال اضافه کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای فرهنگی در دل خود دارد که می تواند به دیگر رشته های ورزشی تسری یابد؛ اگر این حوزه غنی باشد و عناصر و عوامل خود را رشد دهد، دیگر بخش های ورزش نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که عکس این موضوع نیز صادق است.

گودرزی به تعبیری ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را نه یک ورزش بلکه فعالیتی فرهنگی، ریشه دار و تاریخی عنوان کرد و از کسانی که پیشینه آن را از یاد برده‌اند گلایه کرد و گفت: خود ورزشکاران و کسانی که به این رشته می‌پرداختند به این ورزش جفا کردند و این کهن فرهنگ ایرانی را به هنری نمایشی تغییر دادند.

وی خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته و قبل از انقلاب چهره فرهنگی این رشته به نحو دیگری ارائه و برداشت جامعه به گونه ای دیگر شد که باید تلاش کنیم این برداشت ناصواب تغییر کند تا اقبال بیشتر حاصل شود.

وزیر ورزش تاکید کرد: عنصر معنوی، تاریخی و ملی نباید آلوده برخی اتفاقات نامیمون شود؛ برای گریز از آن می توان با آموزش منطقی، اصولی و محتوایی کار را پیش برد که فکر می‌کنم تا کسب اصول این مقصود راهی نمانده است و می‌توان گفتمان رایج را تغییر داد.

وزیر ورزش وجوانان با اشاره به هدف گذاری در خصوص ورزشکاران سازمان یافته در این رشته، گفت: این که ورزشکاران سازمان یافته چند نفر بودند، چند نفر هستند و به چه تعداد باید برسند و به عبارتی تعیین وضع موجود و وضع مطلوب باید مدنظر قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به محدودیت منابع و بیان این که وضعیت اقتصادی ورزش تابعی از وضعیت اقتصادی کشور است، اظهار داشت: با این وجود شما افراد سرشناسی هستید که می توانید از منابع متعدد استفاده کنید.