به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر مصطفی افضلی فرد درخصوص تشکیل دادسرای رسیدگی به جرائم ورزشی اظهار داشت: اگر یک شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم ورزشی همراه با صدور به موقع احکام و متناسب با جرائم باشد می‌تواند برای جلوگیری از فساد در ورزش بسیار تأثیرگذار باشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر احکام صادرشده در اسرع وقت اجرایی شده و بازدارنده باشد و همچنین زمینه سالمسازی محیط‌های ورزشی درخصوص مسائل اقتصادی و اخلاقی را فراهم بیاورد مفید خواهد بود ولی اگر صرفا جنبه تبلیغاتی داشته باشد و بدون این‌که موفقیتی در صدور به موقع احکام یا احکام متناسب با جرائم کسب کند به طورحتم نمی‌توان شاهد تأثیر مثبت این دادسرا در امر سالمسازی محیط‌های ورزشی بود.

این نماینده در پاسخ به این‌که باید چه تضمینی بر استحکام فعالیت این دادسرا وجود داشته باشد٬ گفت: قوه قضاییه باید مصمم باشد که در شعبه ویژه‌ای همراه با قضات و کارمندان امین٬شجاع٬خداترس و در عین حال ماهر و کارآزموده این کار را انجام دهد و همین‌طور نظارت کافی بر عملکرد آن‌ها داشته باشد اگر این ویژگی‌ها و مختصاتی باشند و بتوانند تأثیرگذاری خود را اعمال کنند به طورقطع تأثیر آن در میادین ورزشی و در همه سطوح و ابعاد اجرایی و اداری قابل مشاهده خواهد بود.

افضلی‌فرد درباره تأثیرگذاری این دادسرا بر پرونده فاسد در فوتبال عنوان داشت: به دلیل این ‌که بخش حقویی و قضائی پرونده فساد در فوتبال به قوه قضاییه انتقال خواهد یافت این شعبه می‌تواند پرونده را مورد بررسی ویژه قرار داده و خارج از نوبت بررسی کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت خاطرنشان کرد: البته به طورقانونی هم باید همین طور باشد زیرا مواردی که مربوط به کمیسیون اصل نودم مجلس است خارج از نوبت بررسی می‌شود درباره پرونده فساد در فوتبال هم همین‌طور است که تلاش می‌شود مردم هرچه زودتر شاهد اقدام قاطع دستگاه قضایی در خصوص عوامل تبانی و فساد باشند.

به گزارش خانه ملت٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران به تازگی از تشکیل دادسرای رسیدگی به جرائم ورزشی خبر داد البته به لزوم تأمین امکانات لازم و همکاری وزارت ورزش وجوانان هم در این زمینه تأکید شده است.