~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس شاهرخ شهنازی درباره ملحق شدن ایران به آسیای میانه، اظهار داشت: این موضوع برای ما خوب است چرا که رقابت در این منطقه به ویژه با قزاقستان و ازبکستان هم برای ما و هم برای کشورهای این منطقه تاثیرگذار خواهد بود از طرفی تعداد کشورهای آسیای میانه کمتر است و ما می‌توانیم مسابقاتی را به میزبانی کشورمان پیشنهاد دهیم. همچنین هزینه‌ها برای ما کمتر خواهد بود. در غرب آسیا بیشتر هزینه می‌کردیم اما نتیجه‌ای نداشت. از سال‌های گذشته ایران تلاش زیادی می‌کرد که از غرب آسیا جدا شود این لطف خدا بود که در این دوره این اتفاق رخ داد چرا که ما در اجلاس تهران این موضوع را مطرح کرده بودیم سیاست ورزش همین چیزهاست و این اتفاق نتیجه جلسه تهران بود.

وی افزود: از 7 کشور آسیای میانه 4-3 کشور مانند افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و بخشی از قرقیزستان فارسی زبان و مسلمان هستند و ما از نظر فرهنگی به آنها نزدیک هستیم. از نظر غذایی نیز ترکمنستان شبیه ایران است و ورزشکاران از این جهت مشکلی نخواهند داشت. ما انگیزه زیادی داریم که در این منطقه به تیم‌های ضعیف کمک کنیم. قزاقستان و ازبکستان در کشتی، وزنه‌برداری،‌جودو، قایقرانی، تیراندازی با کمان و دوچرخه‌سواری بسیار قوی هستند.

شهناز در پاسخ به این سوال که تکلیف فدراسیون‌هایی که در غرب آسیا کرسی دارند چه می‌شود، خاطر نشان کرد: تقسیم‌بندی فدراسیون‌ها صرفاً بر اساس OCA نیست حتی ممکن است در بعضی از رشته‌ها ما در غرب آسیا نباشیم بنابر این فدراسیون‌ها راه خودشان را ادامه می‌دهند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه ایران قرار بود در سال 2016 میزبان بازی‌های غرب آسیا باشد، تکلیف این مسابقات چه می‌شود، گفت: باید این موضوع بررسی شود اما با این شرایط فکر می‌کنم برگزاری چنین مسابقاتی مفهومی نخواهد داشت.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره عضویت کیومرث هاشمی در شورای المپیک آسیا تصریح کرد: عضویت در هیأت اجرایی بسیار مهم است ارتباطات ما با شورای المپیک آسیا خوب بود و شیخ احمد هم به آقای هاشمی علاقه پیدا کرده است بنابر این برای کشور ما و ورزشکارانی که در ارتباط با کشورهای عربی مشکل داشتند این شرایط و این انتقال می‌تواند کمک زیادی به ورزش ما کند.