~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا امیر حاج‌رضایی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اتفاقات رخ داده برای نویدکیا و غیبت او در تمرینات سپاهان چیست، گفت: نمی‌دانم دلیل غیبت ادامه‌دار نویدکیا چیست ولی باید بگویم که یک سال و نیم در کنار او بودم. او شخصیت خاصی دارد. اعتقاد دارم با توجه به شخصیت خاص نویدکیا، او برای فوتبال ایران زیاد است. نمی‌دانم چه واژه‌ای برای توصیف او به کار ببرم. به خاطر دارم که یک بار در سفری چندین بازیکن جوان در کنار ما بودند و سرپرست یا مسئول تیم اجازه نداشت پول تو جیبی به بازیکنان بدهد. نویدکیا به او گفت اجازه پرداخت پول به بازیکنان را از مسئولان سپاهان بگیرد و تا زمانی که جوابی برای این درخواست آمد، نویدکیا از جیب خودش به بازیکنان جوان پول داد تا آنها سوغاتی بخرند. نویدکیا خیلی زود از تیم ملی رفت و دلیلش این بود که جاه‌طلب نبود وگرنه حداقل 100 بازی ملی در کارنامه‌اش بود. مثل او بعد از انقلاب بازیساز ندیده‌ام و بعد از او با اندکی فاصله مجتبی جباری بهترین بازیساز فوتبال ایران بود.

وی افزود: نویدکیا بر خلاف جریان رایج فوتبال در ایران که بازیکنان پول دارند ولی عزت‌ نفس ندارند، از عزت‌ نفس زیادی برخوردار است. خاطرتان هست که یک بازیکن گفته بود که شب عید پولی ندارد و این در حالی است که آن بازیکن و امثال او به لحاظ مالی وضعیت خوبی داشتند. او در این فوتبال بدون عزت نفس مثل الماس می‌درخشد. نویدکیا همیشه مدافع حقوق بازیکنان بوده است و مشکل فعلی او را نمی‌دانم که درباره‌اش قضاوت کنم. به هرحال یک طرف ماجرا او ایستاده و یک طرف دیگر حسین فرکی که از خوب‌های فوتبال ماست و 50 سال است که او را می‌شناسم. او هم فردی فوق‌العاده است. از شما می‌خواهم که این پیام من را منتشر کنید تا شاید به گوش نویدکیا برسد. من از نویدکیا می‌خواهم که به فوتبال ایران برگردد؛ چرا که سپاهان و فرکی به او نیاز دارند.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شود به باشگاه سپاهان هم در این میان حق داد، بیان کرد: ببینید، بحث محرم نویدکیا کمی متفاوت از سایر تیم‌ها و بازیکنان است. نویدکیا به دلیل پول و مسائل مالی قهر نکرده است. با شناختی که از نویدکیا دارم، اعتقاد دارم که او دچار رنجش شده؛ چرا که بازیکن به شدت احساسی‌ای است. او احساس می‌کند به خودش بدهکار است، چون همیشه حامی حقوق هم‌تیمی‌هایش بوده است. برای اقلیتی از بازیکنان فوتبال ایران احترام قائلم و نویدکیا در این دسته قرار دارد. او شناسنامه و هویت تیمش محسوب می‌شود. من درباره مشکل او و سپاهان قضاوت نمی‌کنم و امیدوارم مشکل او سریع‌تر حل شود. این را می‌دانم که حضور نویدکیا در کنار سپاهان روحیه تیمش را عوض می‌کند و حیف است که فوتبال ایران دیگر نویدکیا را نبیند.