به گزارش پارس به نقل از ایسنا، قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته فو‌تبا‌ل در قاره کهن با حضور مسئولان شانزده تیم حاضر در این مرحله در حال برگزاری است.

ابتدا ۴۳ تیم فو‌تبا‌ل امید در قاره آسیا در ۱۰ گروه، ر‌قا‌بت‌های خود را آغاز کردند تا تیم‌های اول هر گروه به علاوه پنج تیم‌ برتر دوم به مرحله نهایی صعود کنند.

این در حالی است که قطر به عنوان میزبان مرحله نهایی ۲۰۱۶ المپیک ریو از قبل صعودش در این مرحله قطعی شده بود.

تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در گروه C این ر‌قا‌بت‌ها با عربستان سعودی، فلسطین، افغانستان و نپال هم گروه بود که پس از عربستانی‌ها با یک امتیاز اختلاف در رده دوم جدول قرار بگیرد و در پایان ر‌قا‌بت‌های این مرحله با توجه به این که یکی از پنج تیم دوم برتر این ر‌قا‌بت‌ها بود بتواند به دور بعد صعود کند.

قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته فو‌تبا‌ل در آسیا از ساعت ۱۲ به وقت محلی در هتل فورسیزن دوحه قطر آغاز شده است تا شانزده تیم در چهار سید پس از قر‌عه‌کشی حریفان خود را در این مرحله شناسایی کنند.

قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در آسیا با حضور شانزده تیم در چهار سید برگزار می‌شود که به ترتیب سید بندی این قر‌عه‌کشی به شکل ذیل است:

سید یک:

قطر (میزبان)، عراق ، عربستان سعودی، اردن

سید دو:

کره جنوبی، سوریه ، استرالیا و ژاپن

سید سه:

امارات متحد عربی، ایران ، کره شمالی و ازبکستان

سید چهار:

چین، یمن، تایلند و ویتنام

مرحله نهایی انتخابی این ر‌قا‌بت‌ها از ۱۲ تا ۳۰ ژانویه ( ۲۲ دی تا ۱۰ بهمن ماه) در دوحه قطر برگزار می‌شود تا در نهایت سه تیم مجوز حضور در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو را کسب کنند.

افتتاحیه این مراسم با پخش آهنگ‌های سنتی قطر آغاز شد و پس از آن لحظاتی از مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به تصویر درآمد. در ادامه ۱۶ تیم‌ حاضر در این مرحله به حاضرین معرفی شدند و سید بندی رقافبت‌ها نشان داده شد.

گروه A: قطر، سوریه، ایران، چین

گروه B: عربستان سعودی، ژاپن،کره شمالی، تایلند

گروه C: عراق، کره جنوبی، ازبکستان، یمن

گروه D: اردن، استرالیا، امارات، ویتنام