به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر آندره‌آ آناستازی چهره سرشناس ایتالیایی که هدایت تیم‌های ملی والیبال ایتالیا و لهستان را عهده دار بود طی یک یادداشت فنی برای سایت «والیبال جهان» به بررسی رقابتهای جام جهانی پرداخت. وی در تحلیل خود عنوان کرد ایران می‌تواند جزو پنج تیم برتر مسابقات شود.

یادداشت وی به شرح زیر است:

برای نخستین بار من به عنوان یک بازیکن به جام جهانی رفتم و پس از آن دو بار دیگر فرصت داشتم به عنوان مربی در این رقابتها شرکت کنم. هدف نهایی همیشه در این تورنمنت همان کسب سهمیه المپیک است. آنچه در این رقابتها در ذهن من باقی مانده است نه تنها یک تجربه زیبا بلکه یک مبارزه سخت جسمی و روحی در آنجا است. من نمی‌ترسم این را عنوان کنم که جام جهانی سخت‌ترین تورنمنت والیبال جهان است.

اگر ما آن را نسبت به سایر مسابقات مقایسه می‌کنیم همیشه فرمولی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد در برخی بازی‌ها سرعت را کاهش دهید یا جایگزین‌ها را به میدان بفرستید. در جام جهانی ۱۱ بازی را باید در ۱۵ روز برگزار کنید که هر کدام از آنها مهم هستند.

به نظرم روحیه تیمی یکی از مهمترین عوامل در این مسابقات خواهد بود. نکته مهم بعدی شرایط بدنی بازیکنان است و تیمی که از نیمکتی قوی برخوردار باشد یک مزیت در این مسابقات دارد. این مثل رفتن به جنگ و پرتاب قوی‌ترین اسلحه است. از نظر من کار فیزیوتراپیست‌ها برای بازیکنان نیز بسیار مهم است.

با نگاهی به فهرست تیم‌های حاضر در ژاپن، به نظرم لهستان، روسیه، ایتالیا، ایران و آمریکا در یک سمت قرار می‌گیرند و شانس بیشتری برای حضور در جمع ۵ تیم برتر دارند. آرژانتین را با خولیو ولاسکو که متخصص جام جهانی است و نیز کانادا را نباید دست کم گرفت. در هر صورت مسابقات طولانی است و تیم‌ها نیاز به آرامش و تمرکز دارند.