به گزارش پارس ، احمد ناطق نوری در حاشیه مجمع هیات بوکس البرز در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر خلاف اظهار نظر برخی از مسئولان کشور مبنی بر آسیب زا بودن بوکس، بایستی عنوان کنم این رشته نه تنها خطرناک نیست بلکه به ما می آموزد در شرایط بغرنج چگونه از خودمان محافظت کنیم.

وی با بیان این که اگر بوکس بلد نبود در درگیری های ۱۵ خرداد ۴۲ کشته می شد، اظهار کرد: در آن درگیری‌های سخت و وحشتناک بوکس جانم را نجات داد، اگر از فنون بوکس را نمی دانستم و استفاده نمی‌کردم حتم بدانید امروز احمد ناطق نوری وجود نداشت.

ناطق نوری با اشاره به صحبت های وزیر ورزش مبنی بر آسیب زا بودن بوکس گفت: در محفلی دوستانه گودرزی وزیر ورزش از خطرناک بودن بوکس صحبت کرد اما باید بگویم به هیچ عنوان با صحبت های وزیر موافق نیستم و برای روشن شدن اذهان باید عنوان کنم طبق تحقیقات دانشگاه هاپکینز امریکا رشته هایی مانند کشتی، فوتبال و تکواندو به مراتب خطرناک تر از بوکس هستند.

وی بیان کرد: اگر بوکس خطرناک بود من به عنوان کسی که سال های سال در بوکس حضور داشتم باید امروز با مشکلات فراوانی روبرو می بودم و حتی نمی توانستم روی پاهایم بایستم، اما می بینید که نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه توانی داده تا ۲۷ سال با قدرت در فدراسیون حضور داشته باشم(می‌خندد).

ناطق نوری گفت: خوشبختانه بوکس کوچکترین حادثه‌ای تا به امروز ایجاد نکرده است که بگوییم رشته خطرناکی است، طبق فتوای آیت الله اراکی بوکس نه تنها منعی ندارد بلکه در صورت آسیب دیدگی مشمول دیه هم تخواهد شد.

وی با بیان این که عاشقانه بوکس را دوست دارد، افزود: من پای علاقه‌ام به بوکس ایستاده‌ام و بدون حمایت دوستان نیز چرخ آن را جلو خواهیم برد.

در مجمع فوق العاده هین بوکس استان البرز با توجه به اعتراض هایی که به نحوه مدیریت فرمان سلمانزداده وجود داشت، مقرر شد مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز ظرف مدت ۱۵ روز در این خصوص تصمیم گیری و نتایج حاصله را به اطلاع ریاست فدراسیون بوکس برساند.