به گزارش پارس به نقل از ایسنا محمود فکری درباره حواشی ایجاد شده به وسیله جاسم کرار در روزهای گذشته، اظها‌ر کرد: هر دو طرف شرایط را می‌دانستند که امسال هم با یکدیگر همکاری کردند. استقلال از قبل می‌دانست که کرار حاشیه‌های مربوط به خود را دارد و کرار هم می‌دانست استقلال با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. وظیفه کادرفنی است که درباره او تصمیم‌گیری کند و من به عنوان پیشکسوت نمی‌خواهم بیش از این در این موضوع ورود کنم و باشگاه تصمیم گیرنده است.

کاپیتان سابق آبی پوشان پایتخت در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود مشکلات مالی باشگاه استقلال اقدام به جذب بازیکن خارجی می‌کند، خاطر‌ نشان کرد: به‌ هر‌ حال سرمربیان استقلال نیاز به بازیکنان خارجی را احساس می‌کنند؛ بازیکنانی که شاید کیفیت آن چنانی نداشته باشند، اما هزینه‌ای را روی دست باشگاه می‌گذارند. بازیکنان خارجی مانند مربیان داخلی نیستند که تا آخر عمر پولشان را دریافت نکنند. آنها از طریق فیفا شکایت می‌کنند و طلبشان را هم می‌گیرند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: در ایران فدراسیون و سازمان لیگ توجهی به این شکایت‌ها ندارند، اما فیفا با تهدید به کسر امتیاز طلب بازیکنان را دریافت می‌کند.

فکری درباره این که اگر او سرمربی استقلال بود، اقدام به جذب بازیکن خارجی می‌کرد یا نه، ا‌دا‌مه‌ داد: مسایلی پشت پرده وجود دارد که نمی توانیم آنها را باز کنیم. دلال‌هایی هستند که برای به دست آوردن منافع خود بازیکنان خارجی را به تیم می‌آورند و دست سرمربی باشگاه نیست.

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به عملکرد کمیته‌ انضباطی باشگاه استقلال، افزود: کمیته‌ انضباطی باشگاه‌ها را مدیر‌عامل مشخص می‌کند و خود او هم می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها دخالت کند به همین دلیل آنها نمی‌توانند در صدور آرای انضباطی جدیت داشته باشند.

فکری اظها‌ر کرد: حاشیه‌ها همیشه در استقلال وجود دارد، اما اگر بحث مالی را برطرف کنند می‌توانند حواشی را کمتر کنند. فکر نمی‌کنم حاشیه‌ها برای استقلال دردسر ساز شود، چرا که سال‌هاست به این موضوع عادت کرده‌اند. فقط مشکلات مالی است که باید مرتفع شود و حق و حقوق مربیان و بازیکنان را پرداخت کنند.