در همین راستا با حسین یاریار مدیرعامل باشگاه هنرمندان گفت‌وگویی انجام دادیم که در پی می‌آید.

ابتدا توضیحی درباره دیدار تیم ستارگان جهان و ستارگان ایران بفرمایید؟

از زمانی که استارت این کار را زدیم تا به امروز به همراه یک گروه چهار نفره جریان را جلو بردیم و خدا را شکر همه چیز به خوبی پیش رفت. باور کنید شعار نمی‌دهیم اما وقتی یک کاری دلی انجام شود و حس وطن‌پرستی پشت آن باشد به طور حتم به سرانجام می‌رسد و این مرتبه هم همین اتفاق افتاد.

پذیرفتنی نیست که باشگاه هنرمندان توانسته باشد ستارگانی همچون لوئیز فیگو و روبرتو کارلوس را به ایران بیاورد؟

حق با شماست. به رغم بضاعت مالی اندک ریسک این کار را پذیرفتیم البته اذعان دارم که اندازه باشگاه هنرمندان و توانایی مالی ما در حد این کار نیست. آوردن چنین تیم‌هایی هزینه‌های فراوانی دارد که از عهده ما خارج است.

می‌توانید بگویید چقدر هزینه دارد؟

یک چیزی حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان!

بسیار خب، این بودجه از کجا تأمین شد؟

کرمان‌موتور حامی این برنامه است. به هر حال این بازی یک دیدار معمولی نیست، یک بازی ملی است. وقتی خبرگزاری فرانسه می‌نویسد تحریم ورزشی ایران با آمدن ستارگان جهان می‌شکند همه ما باید به عنوان یک جریان فراورزشی و ملی به این برنامه نگاه کنیم. از همه دوستان رسانه‌ای و مطبوعاتی که کمک‌حال ما شده و می‌شوند هم جا دارد تشکر کنم. همین‌طور آقایان مهدی تاج، حبیب کاشانی، عزیز محمدی، امیر مهریزی و... که مشوق و حامی ما در این جریان هستند. ممنون همه این عزیزان هستم.

چه انتظاری از مسئولان ورزشی کشورمان دارید؟

توجه داشته باشید وقتی میشل سالگادو ستاره سابق رئال مادرید عنوان می‌کند که می‌خواهد در جشن بزرگ مردم ایران سهیم باشد بدین معناست این کار ملی است. این بازی متعلق به حسین یاریار یا تیم هنرمندان نمی‌شود. به خواست خدا قرار شده اتفاق بزرگی در این مملکت بیفتد و امیدوارم همه نهادهای ورزشی و غیرورزشی با ما همکاری کنند.

اسامی بازیکنان ایرانی حاضر در این بازی هم مشخص شده است؟

به همراه یک گروه کارشناسی مشغول بررسی هستیم ولی اسامی هنوز نهایی نشده است. ان‌شاءا... به زودی و پس از انتخاب نهایی آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

از هنرمندان قرار است چه کسانی در این دیدار حضور داشته باشند؟

در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم فقط حضور سیدجواد هاشمی، محسن تنابنده، احسان علیخانی و عادل فردوسی‌پور قطعی شده است.

داور بازی چه کسی است؟

این یکی هم هنوز قطعی نشده است.

ولی می‌گویند به احتمال فراوان علیرضا فغانی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت؟

یک نکته را لازم می‌دانم یادآوری کنم که چه علیرضا فغانی این بازی را سوت بزند و چه نزند او یک سرمایه ملی است. در هیچ کشوری با سرمایه ملی خود این برخورد را انجام نمی‌دهند و ما باید قدر فغانی را بدانیم.

و حرف آخر؟

امیدوارم مردم هم این دیدار را به چشم یک بازی ملی ببینند و از آن حمایت کنند. به هر ترتیب روبرتو کارلوس و فیگو چشم‌انتظار 100 هزار ایرانی هستند تا ورزشگاه آزادی را پُر کنند و شکوه این دیدار به یادماندنی چند برابر شود.