به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پنج روز پس از ماجرای مشاجره ژوزه مورینیو با اوا کارنیرو و جان فیرن، پزشکان تیم فوتبال چلسی و انتقاد شدید وی از آنها به خاطر ورودشان به میدان در بازی یکشنبه شب آبی‌های لندن برابر سوانزی در استمفوردبریج، رسانه‌های انگلیسی با سؤالات خود او را در کنفرانس خبری قبل از بازی منچسترسیتی - چلسی در هفته دوم لیگ برتر بمباران کردند، اما آقای خاص طبق معمول با رویکردی حق به جانب از خود دفاع کرد.

مورینیو کنفرانس خبری خود را اینگونه آغاز کرد: ببینید. امیدوارم که این اتاق به این دلیل پر از خبرنگار شده باشد که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر قرار است با قهرمان دو فصل پیش این رقابت‌ها روبه‌رو شود، به این دلیل که قرار است یک بازی بزرگ برگزار شود هرچند من این را از قبل می‌دانستم که این اتفاق رخ خواهد داد و پر بودن این اتاق برایم تعجب‌آور و سؤال برانگیز نیست. من نمی‌خواهم از چیزی فرار کنم. من سؤالات را می‌پذیرم و دلیلش را درک می‌کنم. اول از همه می‌خواهم بگویم که ما یک تیم پزشکی فوق‌العاده به رهبری دکتر پاکو بیوسکا داریم که در آن بیش از 12 دکتر حرفه‌ای حضور دارند و من با آنها رابطه‌ای بسیار خوب دارم و همان‌طور که خودشان همواره به من می‌گویند، آنها در چند سال گذشته هرگز به اندازه‌ای که من تمجیدشان کرده‌ام، مورد تمجید واقع نشده‌اند. من بارها و بارها آنها را تحسین کرده‌ام. نه آنها این موضوع را فراموش می‌کنند، نه من.

مورینیو در ادامه با اشاره به محروم کردن کارنیرو و فیرن از نشستن روی نیمکت تیم در تمرینات و بازی‌های بعدی چلسی و نیز حضور در هتل محل اقامت این تیم، گفت: البته ما در این مدت اختلافاتی داشته‌ایم و وجود این اختلافات برای پیشرفت لازم است. همه ما در کنار هم کار می‌کنیم. و اما سؤال شما درباره نیمکت تیم. برای بعضی از مردم این موضوع خیلی مهم است و برای بعضی دیگر نه. این تصمیم را من گرفته‌ام. من هفت دستیار دارم که تنها چهار نفر آنها می‌توانند روی نیمکت بنشینند. همچنین تیم هفت نفر خدمه لباس دارد که تنها دو نفر آنها روی نیمکت حضور دارند. از تیم پزشکی نیز تنها دکتر فیرن و دکتر کارنیرو روی نیمکت حضور نخواهند داشت، اما این بدان معنا نیست که آنها تا پایان فصل دیگر نباید روی نیمکت بنشینند. تصمیمی که من گرفته‌ام معنایش این نیست که آنها در آینده روی نیمکت چلسی نخواهند بود.

وضعیت بازیکنان چلسی در آستانه مصاف با من‌سیتی

مورینیو درباره وضعیت تیمش برای رویارویی با نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و اینکه آیا اتفاقات هفته گذشته روی عملکرد آنها تأثیر خواهد گذاشت، اظهار داشت: تنها چیزی که آنها باید نگرانش باشند این است که در باشگاه بهترین افراد را در کنارشان داشته باشند و الان هم که بهترین افراد را دور و بر خود می‌بینند. مهمترین چیز برای آنها این است که در طول هفته تحت نظر کادر پزشکی تیم باشند.

مورینیو در پاسخ به این سؤال که آیا ادن ازار بال بلژیکی تیمش که مصدومیت او در بازی قبلی برابر سوانزی مسبب تمام جنجال‌ها بود، تقاضای استراحت کرده است یا خیر، تأکید کرد: نمی‌خواهم در رابطه با این موضوع حرفی بزنم.

وضعیت منچسترسیتی

آقای خاص درباره وضعیت منچسترسیتی که هفته اول را با کسب یک پیروزی قاطعانه برابر وست‌برومویچ پشت سر گذاشت، هم عنوان کرد: ما داریم از لیگی که 38 هفته دارد صحبت می‌کنیم، اما این ماراتن تنها هفته پیش آغاز شده است. نمی‌توانم بگویم که نتیجه گرفتن در هفته اول حیاتی نیست. نمی‌توانم بگویم که نبردن در هفته اول خیلی خیلی مهم نیست. در این کورس قهرمانی سه امتیاز هم سه امتیاز است و اهمیت دارد اما من نمی‌توانم بگویم که سه امتیاز بازی یکشنبه می‌تواند برنده یا بازنده کورس قهرمانی را مشخص کند.

پشیمانی آقای خاص

ژوزه مورینیو در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بابت اتفاقات هفته گذشته پشیمان است، گفت: فوتبال یک بازی احساسی است. فوتبال، فوتبال است، بازی هم بازی. بعد از بازی همه چیز می‌تواند باشد به خصوص بعد از ملاقاتی که من با اعضای کادر پزشکی تیم داشته‌ام. اگر شما می‌خواهید درباره فوتبال صحبت کنید من اینجا هستم. اگر می‌خواهید درباره چیزهای دیگر صحبت کنید (محرومیت کارنیرو و فیرن از نشستن روی نیمکت چلسی) من اینجا نخواهم بود.