به گزارش پارس به نقل از روزنامه نودپرسپولیس یک نیمه خوب فوتبال بازی کرد و یک نیمه بد، همه آنها که دوست دارند پرسپولیس را در لیگ پرقدرت ببینند این جمله را تکرار می کنند و برخی که متعصب تر هم هستند تاکید می کنند که داور در مورد پنالتی گرفتن برای این تیم هم اشتباه کرده وگرنه حتما پرسپولیس پیروز می شد.

این حرفها غلط نیست، در اینکه پرسپولیس منظم بازی کرد هم شکی نداریم در واقع تصور می کنیم این تیم که جوان هم شده نسبت به مهره ها که نه نسبت به اسم و رسم بازیکنانش خوب بازی کرد.

اما آیا باید پرسپولیس را با قانون نسبیت مقایسه کنیم؟ اگر قرار است چنین کنیم چرا نباید پرسپولیس را با خودش با تاریخش و با اسم و رسمش قیاس کنیم؟

تا کنون آیا به یاد داشته اید پرسپولیسی را که حتی یک بازیکن فیکس در تیم ملی ایران داشته باشد؟

این تیم جوان است و تیم خوبی هم هست اما برای آینده و نه برای امروز. اینکه این آینده دقیقا چه زمانی است را ما نمی دانیم شاید برای بازی های آتی، شاید برای نیم فصل دوم و شاید هم برای سه سال بعد این بستگی به برانکو و اتفاقات روزهای آتی دارد اما این را می دانیم این تیم با این مهره ها آینده دار است نه اینکه امروز خوب باشد و برایش کلاه از سر برداریم.

تیمی که با یک گل حریف از هم می پاشد و گل دوم را بدتر از گل اول تنها به دلیل بی تجربگی دریافت می کند، پرسپولیس نیست، خوب است اما پرسپولیس نیست.

این تیم فاقد بازیکنی است که خلاق باشد و اسمش حریف را عقب براند. این تیم بازیکنی که گره باز کند، کم دارد، نه اینکه ندارد، کم دارد و این یعنی اینکه برای قهرمان شدن پرسپولیس از سپاهان، استقلال، تراکتور و نفت عقب تر است.

استقلال و پرسپولیس باید بازیکنان بزرگ داشته باشند . همین حالا همین پرسپولیس باید امثال قوچان نژاد و آزمون و جهانبخش و تیموریان سید جلال و بیرانوند و امثالهم را داشته باشد تا به هنگام اتفاقاتی شبیه به بازی با پدیده، تیم را جمع کنند و مرگبار به سمت دروازه حریف حمله کنند نه اینکه از آنهمه حمله احساسی نتیجه قابل بحثی نگیرند.

پرسپولیس در ورزشگاه آزادی امتیاز بده نبود اما حالا برای پیروزی بر پدیده هم باید دست به دعا بردارد.

باز هم تاکید می کنیم جوانگرایی بهترین اتفاقی بود که برانکو برای پرسپولیس رقم زد و جوانان لایقی را به این تیم آورده است اما تا زمانی که این استعداد های بالقوه در پرسپولیسی که زیر فشار تماشاگر است بالفعل شوند معلوم نیست چقدر زمان لازم است و البته که باید تاکید کرد پرسپولیس همین حالا و بعد از هشت سال دوری از جام به بازیکنانی احتیاج داشت که برای قهرمانی بجنگند نه برای آنکه کارشناسان و مردم برای جوان شدن این تیم کلاه از سر بردارند.

این رویه جوانگرایی اگر و تنها اگر به این شکل جلو برود که این جوانها حداقل قرارداد های سه ساله داشته باشند شاید برای آینده این تیم خوب باشد اما امروز چطور؟

تیمی که نمی تواند غافلگیری اش برابر پدیده را در ورزشگاه آزادی جمع و جور کند حتما روز های سخت‌تری را هم ممکن است پیش رو داشته باشد.

برای قهرمان شدن یک تیم باید یک دروازه بان فوق‌العاده داشته باشد، کسی که نقطه اتکا باشد و مثل یک کاپیتان تیم را از عقب جمع و جور کند نه دروازه‌بانی خوش قد و بالا و با استعداد که قرار است به زودی یکی از بهترین های ایران شود و البته همین حالا بهترین نیست.

همین صادقی که یکی از بهترین های ایران است تازه از رده امید خارج شده و در ملوان خوب بوده است اما در پرسپولیس زیر فشار آیا می تواند همانی باشد که توانش را دارد؟ سوشا که اشتباه زیاد داشته و دارد چطور؟

بله حال پرسپولیس برای آینده خوبست اما برای امسال..... تو باور نکن .