به گزارش پارس به نقل از روزنامه نوددر دنیای ورزش برخی نقل و انتقال‌ها چه بخواهیم و چه نخواهیم مورد توجه قرار می‌گیرد و همه تلاش می‌کنند از چند و چون آن با خبر شوند. ورزش ایران و به تبع آن فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود پنهان کاری هایی که انجام می‌شود ، ارتباطات و اطلاعات مانع از مغفول ماندن نوع قرادادها و پرداختی‌ها می‌شود. مدیران باشگاه‌ها که با گذشت زمان با هوش تر شده اند هیچ گاه از انتشار درست رقم توافق استقبال نکرده اند (عدد ثبت شده در برگه قرارداد برخی بازیکنان بسیار کمتر از رقم پرداختی به آنها است) و با زور و فشار دستگاه‌های بازرسی ، گوشه ای از فعالیت‌‌های انجام شده را بازگو می‌کنند.

آپشن‌های خاص برای بازیکنان خاص 

بعد از سرازیر شدن پول‌های هنگفت به بدنه ورزش برخی بازیکنان به دلیل داشتن پیشینه قدرتمند ، آپشن‌های متفاوتی در قرارداد‌های خود می‌گنجانند که از این راه پول خوبی نیز به دست می‌آورند. آوردن "اسپانسر " برای باشگاه‌ها و گرفتن درصدی از آن یکی از بارزترین فعالیت هایی است که برخی بازیکنان صاحب نام در نظر می‌گیرند که در این سال‌ها می‌توان به نام‌های رحمتی و نکونام اشاره کرد. دادن ماشین (پورشه) به هنگام ثبت قرارداد نیز از آن دست اهرم هایی بود که در زمان مدیریت رویانیان در فوتبال ایران باب شد و او از این طریق توانست تیم خوبی را برای فصل سیزدهم آماده کند.

حضور نکونام و نوع قرارداد با سایپا 

به طور قطع یکی از مهمترین نقل و انتقال‌های فصل پانزدهم حضور نکونام در سایپا بود . بعد از مذاکرات طولانی نکونام با مدیران سایپا و سبک سنگین کردن نوع قرارداد ، کاپیتان سابق تیم ملی به جمع شاگردان جلالی پیوست و تصمیم گرفت با پیراهن نارنجی از دنیای فوتبال خداحافظی کند. نکونام که علاقه داشت با پیراهن استقلال آخرین روزهای فوتبالی خود را سپری کند وقتی با چراغ قرمز مظلومی روبرو شد و مشاهده کرد مدیران آبی با جذب روزبه چشمی و تمدید قرارداد ابراهیمی و کرار پست او را پر کرده اند ، قرارداد خوب سایپایی‌ها را پذیرفت و تصمیم گرفت در لیگ پانزدهم نارنجی پوش شود. نکونام که پیشنهاد مالی خوبی نیز از لیگ دسته دو قطر داشت وقتی با نرمش مدیران سایپا در بند‌های قرارداد روبرو شد تصمیم گرفت به جای حضور در قطر خیابان شیشه میرال تهران را بالا و پایین کند.

600 میلیون پول ، سه تا سراتو و درصدی از اسپانسر 

بعد از ثبت قرارداد نکونام با سایپا صحبت‌های مختلفی از قرارداد میلیونی او با مدیران نارنجی در فضای ورزش ایران به گوش می‌رسید که برای درستی و یا نادرستی آن با "ولی رعیت" رییس هیات مدیره باشگاه سایپا گفت وگو کردیم. رعیت در دوره‌های مختلف در هیات مدیره سایپا حضور داشته و جزئیات قرار داد سایپا با نکونام را برشمرد. 

* آقای رعیت! بعد از ثبت قرارداد با نکونام همه از توافق دو میلیاردی او با باشگاه سایپا صحبت می‌کنند ، آیا این موضوع واقعیت دارد؟ 

به هیچ عنوان این موضوع درست نیست. قرارداد یک ساله سایپا با جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران به هیچ عنوان میلیاردی نیست .

* می‌توانید جزئیات این قرارداد را برای ما به صورت شفاف بیان کنید؟ 

صحبت از قرارداد 2 میلیاردی ما با نکونام کذب است و مبنای حقیقی ندارد. نکونام 600 میلیون تومان پول ، سه دستگاه خودرو سراتو و در صورت آوردن حامی مالی درصدی از آن را خواهد گرفت و این موارد در قرارداد او ذکر شده است.

به گفته او در حال حاضر قیمت هر دستگاه خودرو سراتو 80 میلیون تومان است که با این اوصاف قرار داد نکونام زیر یک میلیارد تومان خواهد بود.

رئیس هیات مدیره باشگاه سایپا در خصوص آوردن حامی مالی از سوی نکونام نیز گفت: تا به امروز نکونام حامی مالی خود را به باشگاه معرفی نکرده و قرار شد در صورت امضای قرارداد با اسپانسر درصدی به او پرداخت شود.