به گزارش پارس به نقل از مهر، والدانو که با تیمش در سال ۱۹۸۶ برنده جام جهانی شد گفت مسی از سوی طرفدارانش معبود و در عین حال قربانی یک معبد است.

مسی پس از این که تیمش در مصاف با شیلی در فینال کوپا آمریکا ماه پیش شکست خورد، با انتقاد زیادی در کشورش روبه رو شده‌است و خیلی‌ها معتقدند زدن تنها یک گل در این تورنمنت نشان دهنده ناکافی بودن تلاش‌های اوست.

والدانو اما باور دارد این بازیکن ۲۸ ساله اغلب بیش از حد به عنوان یک قهرمان ملی تحت فشار است و وقتی اوضاع طوری که همه دوست دارند پیش نمی‌رود، او است که قربانی می‌شود.

والدانو گفت: می‌دانم که مردم نیاز به قربانی دارند، و اغلب نیاز به قهرمان هم دارند. مسی بار هر دو نقش را روی شانه‌هایش حس می‌کند.

او افزود: وقتی تیم می‌برد و او در این موفقیت مشارکت داشته ، ما به محراب می‌رویم تا او را بپرستیم و وقتی تیم می بازد، ما به همان محراب می‌رویم تا او را قربانی کنیم.

او گفت: در پنج بازی از شش بازی‌ای که او در کوپا آمریکا در شیلی بازی کرد، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. اما وقتی در فشار باشی و یک ملت به تو فشار بیاورد، لذت بردن خیلی سخت می‌شود. مسی در آن لحظات، داشت در حالی بازی می‌کرد که ۴۰ میلیون نفر داشند تماشایش می کردند.

والدانو بازیکن سابق رئال مادرید گفت فکر می‌کند فشاری که بر مسی وارد می شود شبیه فشاری است که بر رونالدو نماد فوتبال برزیل در جام جهانی ۱۹۹۸ وارد شد و باعث شد او پیش از شکست نهایی در برابر فرانسه دچار مشکلی مرموز شود.

وی افزود: من رونالدوی برزیلی را از نزدیک می‌شناسم. او خیلی شاد و باهوش بود و واقعا عشقش فوتبال بود. اما وقتی برای فینال ۹۸ رفت، دچار حمله‌ای شد که هنوز علم دلیلش را روشن نکرده است. چنین چیزی فقط به خاطر فشار بر سیستم عصبی ایجاد می‌شود.