به گزارش پارس به نقل از سایت سازمان لیگ، در این مراسم مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ ،محمد رضا ساکت مشاور عالی و مدیر بازاریابی،غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات،سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران حضور داشتند.

نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ در این جلسه اظهار کرد:لیگ امسال حساسیت های خاص خود  را دارد.ناظرین بازی و داوری حق مصاحبه ندارند و همچنین ناظران باید سر ساعت مقرر بازی را برگزار کنند مگر در موارد استثنایی از قبیل شرایط نامساعد جوی و موارد مشابه آن می تواند از برگزاری مسابقه جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ویژگی عمده ما در لیگهای سالهای اخیر برگزاری منظم مسابقات است.کمیته مسابقات سازمان لیگ دو سال است که برنامه کامل مسابقات را ابتدای فصل اعلام می کند.ما در لیگ جدید نمی توانیم هیچ مسابقه ای را به تعویق بیندازیم زیرا مجالی برای برگزاری مجدد آن نداریم. محل اسکان داوران حتما باید مکانی مجزا از محل اسکان تیم های میزبان و میهمان باشد. روسای هیأت های فوتبال باید در زمان برگزاری مسابقات در محل بازیها حضور داشته باشند و در مجموع ۸۰ درصد مسابقات  را از نزدیک مشاهده کنند. حضورروسای هیأت ها، ناظران داوری، مسئول فرهنگی و روابط عمومی در زمان برگزاری بازی در داخل زمین ممنوع است. تیم میهمان می تواند ۱۰ درصد ورزشگاه را پر کند در صورتیکه بقیه ورزشگاه توسط تیم میزبان پر شده باشد.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: باید همه گونه همکاری از سوی روسای هیأت و مسئولان برگزاری مسابقه با نیروی های انتظامی ،یگان ویژه و حراست انجام شود ، اما فرمانده مسابقه نماینده سازمان لیگ یا همان ناظر بازی است و همه عوامل باید تحت مدیریت او باشند.

نایب رئیس فدراسیون خطاب به ناظران بازی و روسای هیأت های فوتبال استان ادامه داد: ما باید بوسیله شما بهترین لیگ را در امسال برگزار کنیم .عملکرد شما در لیگ گذشته هم رضایتبخش و قابل تقدیر بود. ارزیابی مردم از عملکرد سازمان لیگ مثبت بوده و سازمان لیگ در بخشهای مختلف از جمله برگزاری مراسم اختتامیه ،قرعه کشی لیگ برتر و جشن برترین ها موفق عمل کرده است.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: در بخش فرهنگی هم سازمان لیگ عملکرد موفقی داشته و بیشتر هفته رقابتهای لیگ برتر را با نام شهدا و به یاد آنها برگزار کرده است. امیدوارم امسال لیگ خوب ،منظم و پربازده ای داشته باشیم و نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا هم در عرصه بین المللی موفق ظاهر شوند.