به گزارش پارس حسین عبدی در این فصل به عنوان سخنگوی باشگاه پرسپولیس و همچنین عضو کمیته نقل و انتقالات در باشگاه پرسپولیس شروع به کار کرده است. وی در خصوص مسائل این روزهای سرخپوشان با خبرنگار کاپ به گفت و گو پرداخت که در زیر می خوانید:

*به عنوان یک پیشکسوت پرسپولیس نه عضو هیات مدیره شرایط این روزهای پرسپولیس را چطور می بینید؟

به عنوان یک پیشکسوت و بازیکن سابق پرسپولیس و نه عضو هیات مدیره باشگاه باید بگویم چیزی که می گویم نظر شخصی من است. اگر قبول داشته باشید هر مربی استایل و روش مخصوص به خود را دارد باید ببینیم شروع فصل را چگونه آغاز می کند و برنامه های تاکتیکی خود را می خواهد چطور اجرا کند. اجرای فقط و فقط تمرینات خوب یا یک ارنج خوب یا یک اجرای مناسب تاکتیک، یک مربی را از مربیان دیگر متمایز نمی کند بلکه تمامی این موارد باید در کنار هم باشد تا در نهایت یک دروازه بسته بماند و در طرف دیگر تیم به گل برسد. باید تمام اینها را در کنار هم دید و باید دید در ابتدای فصل و شروع مسابقات سرمربی پرسپولیس چگونه می خواهد تیم را رهبری کند. 

*با توجه به قرعه سرخپوشان به نظرتان پرسپولیس این فصل راه سختی را در پیش دارد یا آسان؟

به نظرم می شود گفت امسال تمامی تیم ها فصل پرفراز و نشیبی را خواهند داشت و این فقط شرایط پرسپولیس نیست. سرخپوشان باید در 7 هفته ابتدایی چند بار به اهواز بروند و این با توجه به فصل تابستان بسیار سخت است. البته چاره ای هم نیست و ما باید خودمان را آماده هر شرایطی بکنیم. با توجه به اینکه ایران یک کشور چهار فصل است اگر در زمستان به اهواز می رفتیم یا در تابستان به تبریز شاید برای ما خیلی خوب بود اما به طور کلی با توجه به اینکه خیلی از تیم ها دیر کار خود را شروع کرده اند و بعضی از تیم ها مانند پیکان و راه آهن هنوز تکلیف شان مشخص نیست فکر می کنم همه تیم ها فصل پراسترس و پرفراز و نشیبی خواهند داشت.

*در فاصله چند روز به آغاز رقابت های لیگ آیا باشگاه پرسپولیس توانست انتظارات برانکو را در جذب بازیکن برآورده کند؟

فکر می کنم 90 درصد خواسته های برانکو به طور کامل برآورده شده است. من ابتدای فصل نقل و انتقالات اصرار کردم باشگاه بازیکنانی را جذب کند که در فهرست خود برانکو باشد زیرا من هم اگر بخواهم سرمربی تیمی باشم باید با فهرست خودم جلو بروم. به همین دلیل باشگاه با بازیکنانی که برانکو فهرست شان را اعلام کرده بود وارد مذاکره شد. ما تمامی اسامی فهرست برانکو را یک به یک مطالعه و با آنها مذاکره کردیم و فکر می کنم تنها با 3 نفر از آنها نتوانستیم به توافق برسیم. یکی از آنها محمد نوری، کاپیتان فصل گذشته سرخپوشان، بود که نتوانستیم وی را نگه داریم و مطمئنا او شرایط بهتری داشت و با توجه به اینکه با ما قرارداد نداشت از جمع سرخپوشان جدا شد.

*فکر می کنید امسال پرسپولیس کاملا از لحاظ بازیکن هماهنگ است و توانسته برای تمامی نقاط بازیکن جذب کند؟

فهرستی که توسط برانکو به ما داده شد و ما با توجه به آن بازیکن جذب کردیم برایش آلترناتیوهایی در نظر گرفتیم. ما در حال حاضر فقط به دنبال یک مهاجم خارجی هستیم. پیش از آن هم به دنبال یک دفاع چپ عراقی بودیم که البته باشگاهش حاضر نشد رضایت نامه وی را بدهد و این اتفاق نیفتد. اما چیزی که مشخص است درباره بالانس بودن یک تیم باید سرمربی نظر بدهد. او است که نفرات را جذب کرده و بهتر از هر کسی می تواند پاسخگو باشد. 

*پرسپولیس در اردوی ترکیه دو دیدار دوستانه برگزار کرد. پرسپولیس را در این دو دیدار چطور دیدید؟

هنوز کمیته فنی باشگاه این دیدار را آنالیز نکرده و منتظر گزارش فنی بازی است تا درباره آن به بحث و گفت و گو بپردازد. اما باید مسائل کلی مربوط به کادر فنی است و خودشان به آنالیز قطعی خواهند پرداخت.

*در روزهای اخیر شایعاتی مطرح شده که در خصوص اختلاف برانکو و طاهری است مبنی بر اینکه بازیکنان جذب شده توسط باشگاه یا باید تست بدهند یا اینکه اصلا با نظر برانکو جذب نشده اند. آیا شما این موضوع را تایید می کنید؟

امسال در باشگاه پرسپولیس تمام کارها تقسیم شده است و این باعث شده حساسیت ها کم شود. عده ای دنبال این بودند با طرح شایعاتی در تیم تنش ایجاد کنند مانند شایعه ای که برای من ساختند اما به نظر من نه تنها من بلکه طاهری هم هیچ دخالتی در فهرست برانکو نداشتیم و این جزو حق مسلم کادر فنی است که بازیکنان مد نظرش جذب شوند. اما در خصوص این شایعات باید بگویم یکسری مسائل بین خود مدیرعامل و سرمربی وجود دارد که مطمئنا آنها را میان خودشان مطرح می کنند و به نتیجه خواهند رسید و مابقی بحث ها کاملا روزنامه ای است. هیچ تنشی در بین کادر فنی و هیات مدیره وجود ندارد. 

*یکی از بحث های مطرح شده این روزها بحث حضور شعبانی، دروازه بان دوم پرسپولیس، است که گویا هنوز قراردادش امضا نشده است.

قرار است فردا با حضور برانکو ایوانکوویچ در باشگاه پرسپولیس در خصوص این مسائل صحبت شود و بعد از بازگشت وی درباره این دروازه بان هم تصمیم گیری نهایی به عمل خواهد آمد.

*در فصل نقل و انتقالات موضوعی که خیلی شنیده می شد این بود که حسین عبدی به عنوان عضو کمیته نقل و انتقالات باشگاه فرمولی را طراحی کرده که با نارضایتی خیلی از بازیکنان روبه رو شده است. 

نگاه کنید این فرمولی که من ارائه کردم یک فرمول استاندارد است. این نمی شود که باشگاه فقط قرارداد حرفه ای ببندد اما حرفه ای هزینه نکند. این نیست که یک بازیکن بازی نکند یا از تیم اخراج یا جریمه شود اما قراردادش را تمام و کمال دریافت  کند. بعضی از تیم ها با بازیکن قرارداد می بندند اما در پایان فصل 20 درصد کم می کنند. به نظر من این فرمول باید ابتدا در تمام تیم های لیگ اجرا شود تا باشگاه هم از بستن قرارداد با یک بازیکن حرفه ای متضرر نشود. 

*امیر عابدینی در مصاحبه خود با یکی از روزنامه ها عنوان کرده که یک دلال تیم پرسپولیس را بسته است.

این نظر شخصی امیر عابدینی است و من نمی توانم درباره نظر او صحبتی کنم. اما چیزی که مشخص است در تمام دنیا هر بازیکنی که به یک باشگاه می رود با یک ایجنت قرارداد دارد و وقتی این ایجنت قراردادش را تنظیم می کند به آن معنا نیست که یک دلال تیم پرسپولیس را بسته باشد.