به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاینروزی که وزارت ورزش ترکیب هیات مدیره پرسپولیس را اعلام کرد، عجیب ترین نکته ای که در این ترکیب دیده می شد حضور حسین عبدی بود. عبدی در چند سال گذشته بارها وارد کادر فنی پرسپولیس شده بود، به عنوان یک مهره فنی شناخته می شود. اما حضور او در کادر فنی کمی عجیب به نظر می رسید. البته پیش از این وزارت ورزش از نفراتی چون علی پروین در هیات مدیره استفاده کرده بود تا نظرات فنی و فوتبالی آن ها چاشنی نظرات اعضای غیر فوتبالی هیات مدیره شود، اما حضور حسین عبدی به واسطه سن کمتری که نسبت به این چهره ها دارد، کمی عجیب به نظر می رسید.

چیزی که حضور عبدی در هیات مدیره را عجیب می کرد، نه فقط سن پایین او، بلکه نامزدی اش برای سرمربیگری سرخپوشان بود. عبدی در روزهایی که باشگاه پرسپولیس هنوز با برانکو قرارداد نبسته بود، به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری تیم شناخته می شد و حتی زمانی که متوجه شد برانکو سرمربی شده، تا مدتی حالت قهر به خود گرفته بود تا به همه بفهماند که سرمربیگری پرسپولیس حق او بوده نه برانکو!

زمان گذشت و عبدی به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس انتخاب شد. کسی به حضور جعفر کاشانی در هیات مدیره سرخپوشان ایران نگرفت چراکه همه می دانند کاشانی نگاهی به نیمکت پرسپولیس ندارد و نمی خواهد سرمربی این تیم شود. اما حضور عبدی با توجه به اینکه او هنوز هم خودش را گزینه ای برای سرمربیگری سرخپوشان می داند، پر حرف و حدیث بود. همان زمان خیلی ها پیش بینی کردند که عبدی و برانکو به مشکل خواهند خورد چراکه عبدی به عنوان کسی که هنوز عادت حضور در کادر فنی از سرش نیفتاده، نمی تواند در امور فنی تیم دخالت نکند. آن روزها عبدی منکر این موضوع می شد اما حالا که مدتی از حضور او در هیات مدیره گذشته، مشخص شده که عبدی واقعا نمی تواند در امور فنی دخالت نکند.

مشکلی که اخیرا برانکو با آن مواجه شده، نحوه جذب بازیکنان توسط باشگاه است. برانکو بارها و در محافل رسمی و غیر رسمی حرف از این زده که باشگاه پرسپولیس بازیکنان مورد او را جذب نکرده است. به همان اندازه که برانکو مدعی شده باشگاه بازیکنان خارج از لیست او را جذب می کند، حسین عبدی هم مصاحبه کرده و گفته که باشگاه طبق لیست برانکو بازیکن جذب کرده است. اما در این میان ادعای چه کسی درست است؟ 

مصطفی قنبرپور دستیار برانکو که امسال و با نظر هیات مدیره فعلی به کادر فنی سرخپوشان اضافه شده، در این ماجرا از باشگاه دفاع می کند و به ایسنا می گوید: «برانکو یک مربی کاملا حر‌فه‌ای است و می‌داند که وقتی با باشگاه قرارداد می بندد برای جذب بازیکن باید با آنها تعامل کند. تمام بازیکنانی را که باشگاه پر‌سپولیس جذب کرده است با نظر مستقیم برانکو بوده است. به طوری که باشگاه برای هر پست چند بازیکن را به برانکو پیشنهاد داده و او هر بازیکنی را که انتخاب کرد باشگاه با آن بازیکن وارد مذاکره شد. برانکو مربی بزرگ و خوبی است و باشگاه نیز هیچ بازیکنی را به او تحمیل نکرده است،‌ بلکه فقط پیشنهاد داده است. به طور مثال ما قصد داشتیم مهرداد جماعتی را جذب کنیم، اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. بنا‌بر‌این به دنبال گزینه‌های جایگزین او رفتیم. تمام بازیکنانی که تا به حال جذب شده‌اند با نظر آقای برانکو بوده است.»

وقتی قنبرپور اعتراف می کند باشگاه چند بازیکن را به برانکو پیشنهاد داده، نباید هم صحبت های برانکو را غیر واقعی دانست. از طرفی او یک بار هم تهدید کرد که با این روند، باشگاه باید منتظر نیمکت نشینی بازیکنان جذب شده تحمیلی باشد چراکه آن ها جایی در برنامه اش ندارند. با این حساب برانکو نگرانی های جدی نسبت به ترکیب تیمش و بازیکنان جذب شده دارد. نگرانی او علاوه بر این موضوع، درباره دخالت هایی است که در کارش می شود. برانکو فصل قبل هم چند هفته سرمربی پرسپولیس بود و با بازیکنان لیگ ایران آشنایی دارد. به همین دلیل پیشنهاد کردن بازیکنانی که در لیست او حضور ندارند را دخالت در کارش می داند.

این حاشیه ها می تواند عواقب حضور یک مربی جوان در ترکیب هیات مدیره باشگاه باشد. عبدی هم به عنوان کسی که روی نیمکت پرسپولیس نشسته و تجربه مربیگری این تیم را دارد، حق دارد که نگرانی هایی درباره آینده داشته باشد اما از طرفی برانکو هم اجازه نخواهد داد در کارش دخالت کنند و همین موضوع باعث شده پیش از شروع فصل، پرسپولیس وارد حاشیه شود.