به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود در حالي که چند روز بيشتر به قرعه‌کشي ليگ پانزدهم باقي نمانده بود ناگهان کميته استيناف حکمي را صادر کرد که فوتبال ايران را تحت‌الشعاع قرار داد. گرچه راه‌آهن بلاتکليف بود و مسئولان دادستاني دنبال فروش امتياز تيم بودند تا با مالک جديد آماده مسابقات فصل آينده شود اما راي صادر شده کار همه را راحت کرد تا پيکان خوش‌شانس جاي راه‌آهن را بگيرد. البته داستان به اين راحتي تمام نخواهد شد و تيم‌هاي دسته اولي مس کرمان و نساجي نيز به راي صادره اعتراض دارند و مسي‌ها خواهان بازي پلي‌آف با پيکان هستند و نساجي نيز همين اعتقاد را دارد! قطعا اگر قرار باشد راه‌آهن سقوط کند و پيکان ماندگار شود کار به جاهاي باريک کشيده مي‌شود چون شکايتي هم که نساجي از مس کرمان و حتي فولاد نوين کرده بايد رسيدگي شود تا حداقل مازندراني‌ها نيز اگر حقي دارند به آن برسند.

خلاصه آن که داستان راه آهن پيچيده شد و بازيکنانش نيز بلاتکليف هستند. در اين رابطه گفت‌وگوي نود را با عادل کلاه‌کج يکي از بازيکنان راه‌آهن بخوانيد:
90: بعد از چند ماه راه‌آهن را سقوط داديد؟
ما تيم را نگه داشته بوديم اما با يک نامه کوتاه آقايان راه‌آهن را فرستادند پايين. واقعا همه بازيکنان در شوک هستند و قرار بود همين هفته تمرينات شروع شود ولي خبري که دادند همه‌چيز را خراب کرد.
90: واقعا اين بازيکن غيرقانوني به ايران آمده بود؟
ما که خبر نداشتيم ولي چند بار بچه‌ها به آقا فرهاد (کاظمي) گفتند بازي کردن و نکردن او تفاوتي ندارد و بهتر است بازي نکند اما چون تيم با کمبود بازيکن مواجه بود به بازيکن خارجي بازي دادند.
90: خبر داري او را چه کسي به تيم آورد؟
دقيقا نمي‌دانم ولي يک مدير برنامه داشت که هميشه مي‌آمد سر تمرين.
90: داستان شکايت از کجا شروع شد؟
از بازي با پرسپوليس آغاز شد و همينطوري بحثش را مطرح کردند و کم‌کم ادامه پيدا کرد تا جدي شد.
90: انگار خود راه‌آهني‌ها نيز مي‌دانستند احتمال محروميت موتومبا وجود دارد.
نه، کسي نمي‌دانست. ما کارمان را کرده بوديم و اگر مي‌دانستند که تا آخر او را بازي نمي‌دادند. البته چون کسي بالاي سر راه‌آهن نبود انتظار هم مي‌رفت به راحتي برايش حکم صادر کنند.
90: يعني اگر تيم ديگري بود نمي‌توانستند برايش راي جدي صادر کنند؟
شک نکنيد اگر تيمي غير از راه‌آهن بود اين راي صادر نمي‌شد. وقتي ديدند که اين باشگاه صاحب ندارد راحت راي را صادر کردند. اميدوارم راي تغيير کند چون بازيکنان گناهي نکردند. يک بازيکن تخلف کرده و نبايد باشگاه تاوان بدهد.
90: به بازيکنان کي گفته بود که آماده تمرين شوند؟
اسمش را نمي‌توانم بگويم ولي تماس گرفتند که يک مربي گمنام هدايت تيم را برعهده گرفته و قرار است تيم واگذار شود و مالک جديد بيايد.
90: بحث حضور علي دايي و خريد امتياز از سوي دوستان او چقدر صحت داشت؟
در اين مورد به ما چيزي نگفتند و من خبري ندارم.
90: از راه‌آهن پول هم گرفتيد؟
اصلا حتي يک ريال هم ندادند و ما بازيکنان چند بازي پاياني با خودمان جلسه گذاشتيم که اصلا بحث پول را وسط نکشيم و تلاش کنيم تيم را نگه داريم. واقعا خيلي زحمت کشيديم تا تيمي که هيچ کس بالاي سرش نبود را نگه داريم اما يک نامه خيلي کوتاه به راحتي سقوط‌مان داد!
90: چرا نامه کوتاه؟
به خاطر اين که تخلف بازيکن به باشگاه ربطي ندارد و اگر مشکلي داشت چرا کارت بازي او صادر شده است؟ به نظر من راه‌آهن اين وسط قرباني کسي شده که از هيچ‌چيز خبر نداشته است.
90: حال آن دوازده هزار تومان قراردادي که بسته بودي را گرفتي؟
آن دوازده هزار تومان را هم نگرفتم. اين همه زحمت کشيديم نه پول گرفتيم و نه تيم ماند.
90: پس دوازده هزار تومان هم گيرت نيامد؟
الان قرارداد يک ميلياردي مي‌بندند و نمي‌توانند صدهزار تومانش را بگيرند. به نظرم در فوتبال ما قرارداد ميلياردي با هزار توماني معنايي ندارد.
90: حالا مي‌خواهي چه کار کني؟
تمرين اختصاصي مي‌کنم تا تيم جديد پيدا کنم. هر چند دير شده و اکثر تيم‌ها نفرات خودشان را گرفته‌اند.