به گزارش پارس به نقل از مهر، پرویز مظلومی در خصوص وضعیت تیم فوتبال استقلال تهران ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: ان شاء الله با کمک دوستان و هواداران باشگاه استقلال بتوانیم به آنچه هدفمان است، در این فصل دست پیدا کنیم که مطمئن هستیم به امید خدا به اهداف‌مان خواهیم رسید.

از 5-6 ماه پیش می‌دانستم دوباره برمی‌گردم
وی در مورد اینکه فکر می‌کردید دوباره سرمربی استقلال شوید؟، افزود: بله زیرا ۵-۶ ماه پیش مصاحبه کردم بزودی برمی‌گردم. بنده احساس می‌کردم، دوباره می‌آیم زیرا کارنامه خوبی به همراه این تیم داشتم. بالاخره منصوریان نشد و این مسئولیت بزرگ در شرایط سخت به من سپرده شد.

پورحیدری در کار رفاقت را در نظر نمی‌گیرد
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که حمایت منصور پورحیدری باعث حضور دوباره‌اش در استقلال شد؟، تاکید کرد: نه اصلا چنین بحثی مطرح نیست زیرا منصور پورحیدی در کارش اصلا رفاقت را در نظر نمی‌گیرد.

هر زمانی استقلال به من نیاز داشت، برگشتم
وی اضافه کرد: باید از اعضای هیات مدیره باشگاه تشکر کنم زیرا بعد از دو گزینه، قرعه به نام من افتاد. من هم در هر شرایطی در استقلال کار کردم، روزی در خارج از ایران بودم و قراردادم بالا بود اما به خاطر این تیم به کشورم بازگشتم. هر زمانی که استقلال به من نیاز داشت، باز گشتم و همیشه اینگونه بوده است.

هرچه داریم از هواداران است
مظلومی با بیان اینکه عاشق استقلال بوده و ۳۷-۳۸ سال از عمرش را در این باشگاه گذاشته است، یادآور شد: شرایط حساسی است و زمان کم داریم اما باید آنچه در توان داریم، در طبق اخلاص بگذاریم زیرا هرچه داریم از این هواداران است.

با استقلال سفید امضا کردم
وی در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل ارزان‌تر بودن، سرمربی استقلال شده است؟، تاکید کرد: خیر، اینگونه نیست. به این دلیل که اشتیماس، مربی خارجی بود و زمان بسیار محدودی تا شروع لیگ باقی مانده بود، استقلال من را انتخاب کرد. من هم سفید امضاء کرده بودم و مبلغ قرارداد را به خود مدیران استقلال واگذار کردم. آنها خودشان می‌دانند که قیمت مربی چقدر است.

اعضای کادرفنی‌ در مورد قرارداد حرفی نزده‌اند
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد کادر فنی خود افزود: همه اعضای کادر فنی پیشکسوتان استقلال هستند. آنها هم در مورد مبلغ حرفی نزد‌ه‌اند زیرا آمده‌اند تا کمک کنند. جا دارد یک خسته نباشید به کادر فنی سال گذشته هم بگویم که زحمت خود را کشیدند.

‌فتح‌الله‌زاده خدمات بسیاری به استقلال کرد
وی در حالی که تصاویر عیادت مجری برنامه «ورزش و مردم» را از فتح‌الله‌زاده می‌دیدید، تصریح کرد: خیلی خوشحالم که علی فتح‌الله‌زاده را سرحال و شاد می‌بینم. ایشان خدمات بسیار زیادی برای استقلال داشته‌اند. بسیار زیبا است که وقتی یک نفر در فوتبال نیست، یاد ایشان باشیم نه اینکه فقط وقتی هست سراغی از وی بگیریم.

باید قرارداد حیدری، ابراهیمی، کریمی و کرار تمدید شود
مظلومی در ادامه در مورد جذب نفرات جدید اینگونه اظهارنظر کرد: در مورد نقل و انتقالات باید بگویم بر حسب نیازی که در پست‌های مختلف داشتیم، بازیکن گرفته‌ایم. هنوز ۲ یا ۳ بازیکن دیگر لازم داریم، ضمن اینکه خسرو حیدری، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی و کرار نیز در فهرست ما هستند و باید قراردادشان تمدید شود.

هواداران بازیکنان 2-3 میلیاردی می‌خواهند
وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم هزینه‌ها را کمک کنیم، خرج زیادی نکرده و بر حسب بودجه باشگاه خرید می‌کنیم. اگر تماس‌ها و پیامک‌ ها را از سوی مردم ببینید، آنها بازیکنانی را به ما پیشنهاد می‌دهند که هر کدام ۲ تا ۳ میلیارد هزینه دارند و بودجه باشگاه کفاف به خدمت گرفتن آنها را نمی‌دهد.

پنج بازیکن لیگ برتری جذب کردیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: از کمیته نقل و انتقالات باید تشکر کنم. ما ۵ بازیکن لیگ برتری را جذب کردیم، حتی اردوی خود را هم برای کم کردن هزینه‌ها در کردان کرج برقرار خواهیم کرد.

برنامه ما آشتی با هواداران بود
وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات ما کمبود زمان است. برای یک بدنسازی و برنامه‌ریزی کامل هشت هفته زمان نیاز است که ما تنها ۴ هفته وقت داریم که یک هفته آن نیز گذشته است. البته صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنیم، هواداران هم استقبال بسیار خوبی از تمرینات داشتند که از آنها تشکر می‌کنم. برنامه ما آشتی با هواداران بود، به همین دلیل از خانواده حجازی و مجیدی خواهش کردیم که آمده و کمک کنند.

[تمرین تیم فوتبال استقلال]

در باشگاه به روی همه پیشکسوتان باز است
مظلومی اضافه کرد: از پیشکسوتان باشگاه استقلال انتظار حمایت دارم. در باشگاه به روی همه پیشکسوتان باز است. اگر نقطه نظری دارند بیایند رو در رو در باشگاه صحبت کنیم. اینکه در رسانه حرف بزنند، ما را دچار حاشیه می‌کند. من از بسیاری از پیشکسوتان نظرخواهی کردم، همه آنها می‌گویند سن تیم را باید پایین بیاورند، من نیز چنین کرده‌ام و این خواسته خود عزیزان است. جا دارد از منصور پورحیدری تشکر کنم که زحمات بسیاری را متقبل شد.

پرسپولیس سیدجلال را نخواست، ما مذاکره کردیم
وی در مورد مذاکره با سیدجلال حسینی یادآور شد: او بازیکن بسیار خوبی است، هم از نظر اخلاقی و هم فنی. وی شاگرد خود من در مسابقات غرب آسیا با تیم ملی «ب» بود که ما در آن مسابقات قهرمان شدیم، به همین دلیل وقتی دیدیم که در باشگاه پرسپولیس با او مذاکره نمی‌کنند، با وی وارد گفتگو شدیم.

اینجا خانه تیموریان و نکونام است
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد آندرانیک تیموریان و جواد نکونام و بازگشت این دو بازیکن به استقلال نیز اظهارکرد: اینجا خانه آندرانیک است. البته او از قطر پیشنهاد دارد. اگر به هر دلیلی نتوانست به قطر برود، حتما سعی می‌کنیم از او در استقلال استفاده کنیم. من با جواد نکونام نیز از آن زمان که در اسپانیا بود تا به حال مکالمه تلفنی داشتم، ایشان هم با من مرتب تماس دارد. اینجا خانه جواد نکونام نیز هست.

رحمتی را به عنوان کاپیتان معرفی کردیم
وی در مورد انتخاب کاپیتان تیم استقلال هم اینگونه اظهارنظر کرد: رحمتی را به عنوان کاپیتان معرفی کردیم، البته بازیکنان دیگری هم هستند که اسم نمی‌آورم، اما در این تیم کسی به فکر کاپیتانی نیست. من نمی‌دانم چرا این بازوبند تا این حد حرف و حدیث دارد. زمانی کاپیتان تیم استقلال بودم ولی وقتی ناصر حجازی خدا بیامرز به این تیم بازگشت، خودم رفتم و بازوبند را به بازوی ایشان بستم. در تیم من همه کاپیتان هستند.

به هیچکس اجازه دخالت در بستن تیم را نمی‌دهم، حتی رحمتی
مظلومی پیرامون حرف و حدیث‌هایی که در مورد دخالت رحمتی در امور استقلال شنیده می‌شود، تاکید کرد: به هیچ وجه چنین مسائلی نیست. اصلا به هیچ کس اجازه چنین مواردی را نمی‌دهم و واقعیت این است که وجود هم ندارد. جا دارد از بازیکنانی که از تیم جدا شده‌اند، هم تشکر کنم، آنها هم پذیرفتند و رفتند. به ویژه از عنایتی تشکر می‌کنم که کاملا حرفه‌ای فکر می‌کند، بالاخره استقلال به این تقدیرات نیاز داشت. البته هنوز با خسرو حیدری و امید ابراهیمی به نتیجه کاملی نرسیده‌ایم.

هواداران از من برد در دربی را می‌خواهند
وی در مورد درخواست هواداران پیرامون پیروزی در دربی خاطرنشان کرد: آنها همیشه لطف دارند. آنها به من می‌گویند شما که هستید، باید حتما دربی را ببریم. من ۴ برد و یک باخت در دربی داشته‌ام و هواداران به دلیل همین کارنامه، از من برد می‌خواهند.

سال سوم ستاره سوم در آسیا را می‌گیریم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد قول قهرمانی در این فصل هم اینگونه واکنش نشان داد: من قول قهرمانی نداده‌ام. برنامه ۳ ساله ارائه کرده‌ام که در آن سال اول گرفتن سهمیه دیده شده، سال دوم جام و سال سوم ستاره سوم در آسیا را می‌گیریم.

یک روز باید استقلال جوان می‌شد
وی افزود: این بازیکنان جوان آینده‌دار هر کدام ستاره‌های تیمشان بوده‌اند و بالاخره یک روز باید استقلال تغییر بازیکن می‌داد و سن تیم پایین می‌آمد. ما در فهرستمان اولویت‌های یک، دو، سه و چهار داشته‌ایم، شاید نفر اول را نتوانستیم در برخی موارد جذب کنیم که یا خیلی گران بودند یا با تیم قبلی خود قرارداد داشتند، اما همچنان در حال جذب بازیکن هستیم.

طالب‌لو و رحمتی قهر باشند، تصمیم دیگری می‌گیرم
مظلومی در مورد قهر رحمتی و طالب‌لو تصریح کرد: اگر متوجه شوم که با هم قهر هستند، تصمیم دیگری می‌گیرم. بازیکنانی که وارد تیم ما می‌شوند، خودشان می‌دانند باید چکار کنند. اولین هدفم در استقلال این است که حاشیه‌ها را از بین ببرم. البته استقلال از قدیم این مشکل دو دروازه‌بان مطرح را داشته و هنوز هم دارد، اما باید بدانیم در فوتبال رقابت همیشه وجود دارد.

از برهانی و بزرگان استقلال متشکرم
وی در ادامه تاکید کرد: در تمام دنیا مربی دروازه‌بان اول تیم خود را معرفی می‌کند، بعد به بازیکنان دیگر فرصت داده می‌شود. جا دارد من از برهانی و دیگر بازیکنان بزرگ‌تر استقلال تشکر کنم که به استقبال بازیکنان جدید می‌روند.

سکوها متحد شوند، استقلال موفق می‌شود
سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین یادآور شد: از هواداران انتظار کمک دارم. آنها طی تماس‌ها و ارتباطاتی که داشته‌ایم از من خواسته‌اند سن تیم را کم کنم. البته یک مرتبه کم کردن سن تبعات زیادی دارد، اما معمولا اگر حواشی از روی سکوها به درون زمین نیاید و همه متحد باشند، تیم جمع می‌شود.

قول قهرمانی بدهم، هواداران را فریب داده‌ام
وی با بیان اینکه در فهرست تیمش بازیکنان زیر ۲۳ سال خوبی هم وجود دارد که سعی می‌کند آنها را به کار بگیرد، خاطرنشان کرد: من قول قهرمانی نمی‌دهم زیرا در این صورت هواداران را فریب خواهم داد اما سعی می‌کنیم روی برنامه حرکت کنیم.

آقای فتح‌الله‌زاده از شما می‌خواستند، نمی‌آمدید
مظلومی در مورد حرف فتح‌الله‌زاده که اعلام کرد «اگر در این پست می‌مانی، بازیکنان درجه اول بگیر»، گفت: باید در شرایط سخت می‌آمدیم که آمدیم. از من برنامه خواسته بودند به علاوه یکی دو نفر دیگر. هیات مدیره و بهرام افشارزاده تلاش خود را انجام می‌دهند و من باید می‌آمدم و کمک می‌کردم. اگر از شما آقای فتح‌الله‌زاده می‌خواستند، نمی‌آمدید؟ به هر حال من نسبت به بودجه باشگاه مجبورم بازیکن بگیرم .