پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد محمدی سدهی- تیم ملی والیبال ایران پس از کسب 2 امتیاز خانگی در هفته‌های ششم و هفتم و از دست دادن 4 امتیاز در دو دیدار خود مقابل لهستان، جمعه شب با کمترین شانس صعود به مصاف روسیه‌ای خواهد رفت که تا پایان هفته هفتم لیگ جهانی تنها با 2 امتیاز در قعر گروه B این رقابت‌ها قرار دارد. ملی پوشان والیبال که پیش از برگزاری دیدار دوم خود شانس خوبی در میان مدعیان والیبال دنیا جهت صعود داشتند بازی دوم را به لهستان واگذار کردند تا به نوعی امیدهای صعود تیم به مرحله بعد کمتر شود. پیش از دیدار با روسیه با شهرام محمودی، پشت خط زن تیم ملی که همچون شماره پیراهنش «نامبر وان» بلندقامتان از لحاظ امتیازآوری محسوب می شود، به گفت‌و‌گو پرداخت که متن این گفت‌و‌گو را در زیر می‌خوانیم.

با گذشت هفت هفته از رقابت‌های لیگ جهانی، سطح این دوره از رقابت‌ها را چطور دیدی؟

 این دوره از رقابت‌ها همانند دوره‌های گذشته از سطح بالایی برخوردار بود و تیم ما پس از 4 باخت خارج از خانه در دور رفت در بازی با روسیه عملکرد مناسبی داشت. ما بازی به بازی بهتر شدیم و تیم امریکا را با اقتدار در تهران شکست دادیم اما در حالی که همه چیز خیلی خوب پیش می‌رفت در بازی دوم مقابل لهستان شکست خوردیم و این شکست امیدمان را برای صعود کمرنگ تر کرد. 
 
در بازی دوم با لهستان چه اتفاقی موجب شد که از ست دوم به بعد ضعیف ظاهر شدید؟

بازی را خیلی خوب شروع کردیم و ست اول را با پیروزی پشت سرگذاشتیم اما نمی‌دانم چه مسأله‌ای موجب شد تا ست‌های بعدی را با شکست به پایان برسانیم.

لهستانی‌ها معتقد بودند که بازی دوم با ایران بهترین بازی این تیم در این دوره از مسابقات بود، آنها خوب بودند یا ما بد بودیم؟

تاکنون چنین چیزی را ندیده بودم. لهستانی‌ها دقیقاً مانند کامپیوتر کار می‌کردند تاحدی که ما محو بازی این تیم شدیم. جو سالن کاملاً به ضرر لهستان بود و خودشان هم اعتراف کردند که تاکنون در چنین جوی بازی نکرده بودند. البته ما هم کمی بدشانس بودیم و آبشارهای ما به هدف نمی‌رسید و از ست دوم به بعد اکثر آبشارهای ما به بیرون رفت. با وجود این تیم ما خوب بازی کرد اما آنها بهتر از ما بودند.

یک تعداد از هواداران نیز نسبت به عملکرد تیم معترض بودند.

برخی از هواداران بعد از این دیدار از عملکرد تیم انتقاد کردند اما دیدگاه اکثر مردم نسبت به عملکرد کلی تیم مثبت بود. توقع برخی‌ها از تیم ملی به‌اندازه تیمی است که قهرمان دنیا شده. عملکردمان در این دوره از رقابت‌ها خوب بود چرا که ما تیم قهرمان دوره گذشته لیگ جهانی (امریکا) را در تهران شکست دادیم و حتی حضور تیم‌های بزرگی مثل امریکا و لهستان در کشورمان هم  افتخار بزرگی است.

تشویق تماشاگران در ست دوم معکوس عمل نکرد و موجب نشد تا بازیکنان دچار استرس شوند؟

برای من این گونه نبود، تماشاگران از ست دوم به بعد نگران بودند و تشویق ها کمتر از ست اول بود. شاید این موضوع موجب شد تا این گونه نتیجه بگیریم البته باید بگویم که ما در بازی اول با کمک تماشاگران برنده بازی شدیم و اگر آنها نبودند نمی‌توانستیم تیم قدرتمند لهستان را شکست دهیم.

از نظر شما باتوجه به شانس کم ما برای صعود به مرحله دوم عملکرد مان نسبت به دوره گذشته این رقابت‌ها که در جایگاه چهارمی لیگ جهانی قرار گرفتیم، مناسب بود؟

در حال حاضر سطح تیم ملی ایران از کشورهای قدرتمندی همانند کوبا بالاتر است و این موضوع باعث خوشحالی است. باید کمی واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم. تمام کارشناسان امید چندانی به صعودمان نداشتند و طبیعی است که تیم قدرتمندی همچون لهستان که سال‌ها در سطح اول دنیا حضور دارد تمام تلاشش را برای برد انجام می‌دهد تا کماکان در سطح اول والیبال دنیا قرار گیرد. با وجود این امیدوارم بتوانیم در بازی‌های آینده هواداران را خوشحال کنیم چرا که مهمترین موضوع رضایت مردم از تیم ملی شان است.

با باخت مقابل لهستان شانس صعودمان چقدر کمرنگ شد؟ 
 
شانس کمی داریم. لهستان بازیکنان خوبی دارد و قطعاً در زمین خود برای شکست امریکا تلاش خواهد کرد و خیلی سخت می‌توان به گذر از مرحله اول مسابقات امیدوار بود. ما از نظر تیمی هماهنگ هستیم و کارهای تیمی را بخوبی انجام می‌دهیم اما زمانی که نتیجه دلخواه به‌دست نیاید این موضوع کمتر دیده می‌شود.